08. mar 2021.

Čime se bave članovi značajne „medijske snage“ osim učešća u komisijama za dodelu javnih sredstava?

Medijska i novinarska udruženja i organizacije skreću pažnju Ministarstvu kulture i informisanja da organizacije koje se ističu da predstavljaju značajnu „medijsku snagu“, u proteklim godinama bile su prepoznatljive isključivo kroz učešće u komisijama za dodelu javnih sredstava za unapređenje programskih sadržaja u medijima, a u ostalim temama ostale su nevidljive.

Foto: Cenzolovka, Perica Gunjić

„Nejasno je kako misle da njihovo učešće kako u radnim telima za bezbenost novinara i tako i u telima za unapređenje medijskog zakonodavstva može da se opravdava, kada javnosti nije poznato nijedno njihovo javno delovanje u vezi sa tim temama“, kaže se u saopštenju koje su potpisali Asocijacija medija, ANEM, AOM, NDNV, NUNS, Lokal pres i Slavko Ćuruvija Fondacija i dodaje:

„Ostaje nejasno na koji način su u proteklim godinama radili sa kolegama i koleginicama u medijima, gde su bili kada su novinari fizički ili verbalno napadnuti. A prilike za reagovanja imali su već i u ovoj godini: 21 evidentirani napad, verbalno nasilje i pritisak na kolege i koleginice nalazi se u bazi Nezavisnog udruženja novinara Srbije (od početka 2021. godine).

Njihovo delovanje nije bilo vidljivo ni u pokušaju implementacije prethodne medijske strategije (mnogi od njih nisu ni bili registrovani tada), kao ni u brojnim akcijama koje su relevantna novinarska i medijska udruženja i organizacije sproveli za svoje članove, ali i širu profesionalnu zajednicu.

Izaražavamo zabirnutost i zbog namere resornog Ministarstva da organizacijama i udruženjima koji u proteklom periodu nijednom se nisu oglasili, ili javno istupali svojim akcijama daje isti značaj, kao i onima koji već decenijama rade na unapređenju medijske i novinarske sfere“, kaže se u saopštenju medijskih i novinarskih udruženja i organizacija, koje pozivaju resorno Ministarstvo i Vladu Srbije da stanu na put kompromitaciji kako planova za unapređenje bezbenosti novinara tako i implementacije medijske strategije.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend