16. nov 2022.

Da li će Raša Tudej slediti uređivačku politiku prorežimskih tabloida?

Ruska državna televizija „Raša tudej“ nije dostavila Regulatornom telu za elektronske medije zahtev za pokretanje programa u Srbiji, potvrđeno je Danasu iz više izvora.

Raša tudej

Kako saznajemo, Raša tudej ne namerava da takav zahtev uputi do kraja naredne godine, međutim, kako saopštavaju iz ovog medija, sajt je već u pripremi. Iz REM-a navode za Danas da nikakav zahtev za emitovanjem programa na teritoriji Srbiji nije podnet, a sa druge strane, Raša tudej najavljuje svoj portal.

„Televizija Raša tudej saopštila je danas da je pokrenula multimedijalni onlajn portal na srpskom jeziku – RT Balkan, koji će, kako je najavljeno, iz drugačije perspektive pokrivati najaktuelnija regionalna i svetska dešavanja, a početak emitovanja televizijskog programa na srpskom jeziku planira se do 2024. godine“, saopštili su iz ove kompanije.

Kako dodaju, „verovatno nas nigde u svetu nisu očekivali toliko kao ovde“.

– I želim da se obratim dragim Srbima na njihovom jeziku: Braćo, gledajte RT, rekla je glavna urednica RT Margarita Simonjan, poručeno je sa portala ove televizije.

Rukovodilac RT Balkan Jelena Milinčić izjavila je da će sada stanovnici regiona imati pristup RT na srpskom jeziku, što će pružiti potpuniju sliku savremenog sveta.

„Postati deo medijskog prostora Balkana za nas je veliki izazov. Ali, spremni smo na to“, istakla je Jelena Milinčić.

Urednik Cenzolovke Perica Gunjić ocenjuje za Danas da smo postali poligon za širenje ruske propagande, „što u Srbiji znači i promovisanje ekstremnih desničara i ratnog huškanja u regionu, kao i širenje dezinformacija i teorija zavera, sejanje straha i izazivanje panike, proberenih recepata za vladanje autokrata“.

– Siguran sam da će RT nastaviti te slavne tradicije huškačkog novinarstva iz devedesetih, na koje se danas naslanjaju u režimski tabloidi i televizije sa nacionalnom frekvencijom. To, uostalom, već radi Sputnjik – poručuje Gunjić.

Sociolog i istraživač BIRODI-a Zoran Gavrilović navodi za Danas da je očito da zvanična Rusija želi preko svog kanala komunikacije da dodatno informiše publiku u Srbiji.

– Ovo može da znači da zvanična Rusija nije zadovoljna aktulenom situacijom kada je u pitanju izveštavanje o Rusiji, ali i da nemaju poverenja u medije koje većinski kontroliše Vučić, a koji su prema BIRODI nalazima monitoringa, pre agresije na Ukrajinu, sa ekstremno pozitivnog izveštavanja prešli na nešto manje pozitivno i koje teži ka neutralnom, uz i daljnji izostanak značanijeg kritičnog sagledavanja.

Informacija koju je većina medija juče prenela da je Raša tudej podnela zahtev REM-u da se emituje putem kablovskih operatera u našoj zemlji, nije tačna. Kao ni navodi da će REM o tome odlučivati na današnjoj sednici. Savet REM-a danas je raspravljao o tome da li će se radiju Sputnjik dodeliti frekvencija za emitovanje, što je mnoge dovelo u zabludu izjednačavajući ovaj podatak sa željom ruske državne televizije da se u dogledno vreme eventualno emituje na teritoriji Srbije.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend