10. apr 2024.

Emitovanje promotivnih filmova o Subotici građane koštalo milione dinara

Grad Subotica kao i njen gradonačelnik platili su iz budžeta skoro 38 miliona dinara za promociju Grada Subotice na lokalnim televizijama u Subotici.

Na osnovu tri ugovora, Gradsko veće YU Eco televiziji i Televiziji Subotica platilo je po 13,5 miliona, dok je gradonačelnik preduzeću Snoma, odnosno Info kanalu platio nepunih 11 miliona dinara za svakodnevno emitovanje ukupno tri filma: Rekonstrukcija pruge Subotica – Segedin; Istorijat velikog jevrejskog groblja u Subotici; „Istorijat starog kanala Jasibara“.

Ove cifre se navode u godišnjim izveštajima Gradskog veća, odnosno gradonačelnika o javnim nabavkama na koje se ne primenjuje zakon, u delu kupovine vremena za televizijsko, odnosno radijsko emitovanje, odnosno vremena za emitovanje programskih sadržaja, od pružaoca medijskih usluga.

Cifra koja je ugovorima dodeljena za ova tri medija tek je za nešto više od 6 miliona dinara manja od ukupnog „medijskog kolača“, odnosno ukupne sume dodeljene prošle godine po konkursu za sufinansiranje medijskih projekataka subotičkim, i ne samo subotičkim medijima.

Takođe, TV Subotica je samo po ovom ugovoru dobila više sredstava nego cela medijska grupacija Vladana Stefanovića na prošlogodišnjem konkursu, kada im je ukupno dodeljeno 12,2 miliona dinara. Tu ne računamo skoro 2 miliona dinara dodeljenih Radio Subotici kroz pojedinačna davanja, na šta gradonačelnik, kao i u slučaju ovih ugovora, ima pravo.

Isto važi i za Yu Eco, koji je jednim ugovorom dobio više nego konkursom kojim mu je dodeljeno, zajedno sa Goranom Polovinom, koji je zaposlen na ovoj televiziji, 10,65 miliona dinara.

Dok je Snoma ovim rešenjem dobila skoro 20 puta više sredstava za svakodnevno emitovanje tri filma ukupnog trajanja sat vremena u odnosu na prošlogodišnji konkurs, kada su podržani sa nepunih 600.000 dinara.

I ovo nije prvi put da se subotičkim medijima za promociju Subotice dodeljuje novac iz subotičkog budžeta na ovakav način. 2022. godine je bez konkursa, samo na osnovu tražene ponude, ugovorom između gradonačelnika ili Gradskog veća i pomenutih medija, iz budžeta potrošeno 30 miliona dinara, a u godini pre toga skoro 15 miliona dinara.

Ovom temom se bavio i VOICE, koji je pisao o tome da formalno-pravno gledano, odluke imaju zakonsko utemeljenje, a za ovaj portal su tada stručnjaci ocenili da su ta zakonska rešenja nelogična pa se postavlja pitanje opravdanosti trošenja novca poreskih obveznika na ovakav način: plaćanje promocije Subotice kroz emitovanje TV i radio sadržaja u – Subotici.

Oni su tada naveli da se ovakvom podelom javnih sredstava zapravo „unapređuju načini pražnjenja lokalnih budžeta za račun odabranih medija“.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend