01. avg 2022.

Glasanje za dozvole za nacionalnu pokrivenost: svaki član Saveta REM-a mogao je zaokružiti koliko emitera želi, nijedna televizija nije izabrana jednoglasno

Na sednici Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) povodom dodela dozovola za nacionalnu pokrivenost nijedna televizija nije dobila glas svakog člana Saveta REM-a. Glasanje je bilo tajno i podrazumevalo je zaokruživanje televizija i radio-stanica, bez jasnog obrazloženja člana Saveta u kojoj meri medijske kuće za koje se opredelio ispunjavaju minimalne tehničke, organizacione i programske uslove iz pravilnika ovog regulatornog tela.

“Propisi mi ne dozvoljavaju da otkrivam koliko je koja televizija dobila glasova, ali mogu reći bar to da nijedna nije izglasana jednoglasno“, rekla je za sajt UNS-a članica Saveta REM-a Višnja Aranđelović.

Na sednici Saveta REM-a odlučeno je da dozvole za nacionalnu pokrivenost dobiju televizije Prva, Pink, Hepi i B92 i radio-stanice Hit mjuzik FM, Radio S, Radio S2 i Plej radio.

Članica Saveta REM-a Judita Popović rekla je za sajt UNS-a da nije postojao minimalni ili maksimalni broj televizija za koje se moglo glasati, te je svako od članova REM-a mogao zaokružiti koliko televizija i radio-stanica želi.

Popović je istakla da je očekivala više razumevanja za javnost i veću težnju članova Saveta REM-a ka medijskom pluralizmu.

„Medijski pluralizam u Srbiji bi se postigao kada bi se i neke druge televizije uključile u privilegiju nacionalne pokrivenosti. Ruku na srce, televizije koje su dosad imale nacionalnu frekvenciju i sada su je ponovo dobile nisu pokazale posvećenost pluralizmu. Ovo je kod mene izazvalo razočaranje i mislim da većina koja je odlučila nije u pravu „, istakla je Popović.

Prema statutu REM-a, glasanje poput ovog može biti tajno samo ukoliko se većina članova Saveta REM-a prethodno opredeli za to na javnom glasanju. Glasanje je uvek tajno samo prilikom izbora predsednika i zamenika predsednika Saveta, izbora članova upravnih i programskih odbora i postupka suspenzije člana Saveta REM-a. Nakon tajnog glasanja svako od članova Saveta REM-a ima pravo da saopšti javnosti svoju odluku, ali ne i odluku nekog od ostalih članova.

U izveštaju REM-a iz 2020. godine navedeno je da nijedna od televizija koje su sada ponovo dobile nacionalnu pokrivenost nije imala kulturno-umetnički program. Na izlaganju elaborata predstavnici ovih televizija kao opravdanje za to navodili su kolažne programe, u kojima su gosti ponekad bili kulturni stvaraoci. Osim kulturno-umetničkog, dečji i naučno-obrazovni program izostali su na Pinku i televiziji Hepi, koja je dozvolu za nacionalnu frekvenciju dobila upravo kao dečja televizija.

Ipak, ove četiri televizije imaće i dalje dozvolu za nacionalnu pokrivenost, ali ovog puta uz obećanje koje su njihovi predstavnici izneli na predstavljanju elaborata – da će poštovati Pravilnik o minimalnim uslovima za pružanje medijske usluge.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend