03. nov 2017.

Kontroverze u vezi s medijskim konkursima i dalje aktuelne

Konkursi za medije i dalje izazivaju kontroverze. Dva novoosnovana internet portala ove godine su od lokalnih samouprava u Vojvodini dobila blizu 280.000 evra na ime konkursnog sufinansiranja, pokazalo je istraživanje Cenzolovke.

Foto: Screenshot N1

I jedan i drugi nepoznati su široj javnosti ali su i pored toga bili najzastupljeniji mediji u Vojvodini kada se novac delio iz državne kase.

U zabačenom uglu jednog novosadskog tržnog centra nalazi se redakcija jednog od najuspešnijih medija u Vojvodini. Ne dozvolite da vas skroman izgled i činjenica da su prostorije prazne zavara. Pokrajinske i lokalne komisije su na sedam konkursa portalu Brif dodelile više novca nego bilo kom tradicionalnom mediju – više od 13 miliona dinara, i to svega par meseci od kako je osnovan.

Firma sličnog naziva, mesec dana mlađi Brifing Banat još bolje je prošla – na osam konkursa su dobili blizu 20 miliona dinara, skoro četvrtinu ukupno predviđenog novca. Tim koji za portal radi nigde nije naveden, dok redakcijiski telefon ne radi.

Osim sličnog imena, ova dva portala povezuje i činjenica da među tekstovima nema ni slova kritike prema aktuelnoj vlasti, a vesti najvećim delom čine saopštenja ili preneti tekstovi sa drugih sajtova. Činjenicu da su toliki novac građana dobili potpuno nepoznati mediji, novinar koji je istraživao rad tih portala smatra vrlo neuobičajenom.

„Mi ne znamo ko su ljudi, i da li ti novinari, na kraju krajeva – postoje. Ako postoje, zbog čega ih kriju? Tekstovi se potpisuju redakcijskim potpisom, i to je ono što, od svega, treba najviše da nas brine – na osnovu čega su konkursne komisije davale ne mala sredstva, u rasponu od 975.000 do pet miliona“, kaže Denis Kolundžija, novinar Cenzolovke.

U pomenutim konkursnim komisijama, čiji sastav aminuju predsednici opština, uglavnom nema članova prepoznatih novinarskih udruženja, već uglavnom ili ljudi koji su nepoznati medijskoj javnosti ili onih bliskih aktuelnoj vlasti, poput analitičara Dragomira Anđelkovića, koji odlučuje o raspodeli novca za medije u Novom Sadu.

„Tu je reč o nekih desetak ljudi koji, doslovno, kao nekakav putujući cirkus kruže po Vojvodini kao članovi komisija i dodeljuju novac na besraman način. Ta dodela novca se može definisati kao raspodela novca između njih samih“, rekao je Dinko Gruhonjić, programski urednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV).

Pored navedenih portala, novac namenjen medijima lokalnih samouprava u Vojvodini često je odlazio i na beogradske i novosadske adrese – u Informer, SrpskI telegraf i novosadski Dnevnik.


Video prilog televizije N1 pogledajte ovde.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend