03. feb 2020.

Kruševačka Pobeda oživljava pred izbore, uz zahvalnost direktoru BIA Gašiću

Za vaskrsavanje Pobede, lista koji je decenijama bio brend Kruševca, prema rečima vlasnika Nikole Popovića, zaslužan je direktor BIA Bratislav Gašić. Kruševački novinari izlaženje Pobede povezuju sa predstojećom izbornom kampanjom

Kruševačka Pobeda ne ostavlja sumnje kada je uređivačka politika u pitanju (foto: Marija Obrenović, Cenzolovka)

Nakon pet godina pauze kruševački list Pobeda ponovo se štampa. Prvi broj novina čitaocima je podeljen početkom decembra 2019. godine, dok se ovih dana priprema izlazak novog izdanja.

Prema pisanju portala Kruševacgrad, direktor i vlasnik lista Nikola Popović, na svečanosti povodom izlaska prvog broja, koja je održana u Narodnom muzeju u Kruševcu, istakao je da je Pobeda brend ovog grada, obećao pravovremeno informisanje građana i zahvalio Bratislavu Gašiću, bivšem gradonačelniku, sada direktoru Bezbednosno-informativne agencije, koji je, kako je kazao, zaslužan za to što je Pobeda ponovo počela da izlazi.

U tekstu, doduše, nije podrobnije objašnjena uloga direktora BIA u ponovnom pokretanju lista, verovatno zato što za Kruševljane bliskost Popovića i Gašića nije tajna.

Izbori dolaze

Slaviša Milenković, novinar Centra za istraživačko novinarstvo Kruševac, nema dilemu zašto je Pobeda ponovo pokrenuta baš u ovom trenutku.

„Da će Pobeda ponovo početi da izlazi uveliko se pričalo još u jesen 2018. godine. Njen sadašnji izlazak svakako se može povezati sa izborima i predstojećom kampanjom“, kaže Milenković.

Sadašnji izlazak Pobede svakako je povezan sa izborima i predstojećom kampanjom… Novinari i urednici se uglavnom vezuju za Radio-televiziju Kruševac Radoice Milosavljevića i Srpsku naprednu stranku (novinar Slaviša Milenković)

Prema njegovom mišljenju, nema sumnje čiju će kampanju Pobeda promovisati, jer su ljudi koji su angažovani kao novinari i urednici uglavnom oni čija se imena vezuju za Radio-televiziju Kruševac Radoice Milosavljevića i Srpsku naprednu stranku.

Zanimljivost više, koja se može saznati uvidom u impresum, jeste da je za grafičku obradu i prelom Pobede zadužena firma Emit 24 d.o.o. iz Beograda, čije se ime povezuje sa portalom Srpskog telegrafa – republika.rs.

Milenković smatra da je jedan od razloga za pokretanje Pobede i pokušaj da se smanji uticaj Grada, lokalnog kruševačkog lista, jednog od svega nekoliko medija u ovom kraju koji nisu pod direktnim uticajem bilo koje stranke.

„Pobeda je kao medij prestala da bude važna još s pojavom elektronskih medija osamdesetih i devedesetih. Pogotovo je postala marginalizovana kada se pre 18 godina pojavio lokalni list Grad“, kaže Milenković.

(foto: Cenzolovka)

Budimović: Pobeda nije konkurencija Gradu

Nadežda Budimović, urednica lista Grad, kaže da je ipak nesporno da je Pobeda brend koji je Kruševcu nekada mnogo značio.

„Samo ime Pobede ovde je, pogotovo osamdesetih i devedesetih, bilo sinonim za kvalitetno novinarstvo. Iz njihove novinarske škole potekli su mnogi kruševački novinari. Imala sam priliku da vidim samo jedan novi broj jer se Pobeda ne prodaje na kioscima, već se deli čitaocima na ulici. Ono što zasad, kao urednica Grada, mogu da kažem jeste da nam se publika svakako razlikuje. Grad se za 18 godina postojanja profilisao kao dvonedeljnik koji se trudi da odoleva političkim pritiscima i da informiše građane Kruševca objektivno“, kaže Nadežda Budimović i dodaje da u tom smislu Pobedu ne doživljavaju kao konkurenciju.

Kada je uređivačka politika u pitanju, Pobeda svakako nije konkurencija Gradu, ali poslovanje na istom tržištu samo po sebi predstavlja konkurenciju, jer će oba lista pretendovati na isti novac i od oglašivača i iz budžeta.

Grad Kruševac je godinama za projektno sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa opredeljivao 15,65 miliona dinara. Taj budžet raspodeljivan je uglavnom istim medijima i u gotovo identičnim iznosima.

Odluka o raspisivanju konkursa za sufinansiranje projekata od javnog interesa u oblasti javnog informisanja u 2020. godini već je objavljena. Iz nje se može videti da je ove godine za konkurs izdvojeno 17 miliona dinara. A hoće li Pobeda konkurisati – ostaje da se vidi.

75 GODINA POBEDE

Prvi broj Pobede izašao iz štamparije 16. novembra 1944. godine. Novinari ovog lista pokrenuli su početkom sedamdesetih Radio Kruševac, koji je i danas aktivan. Zajednička redakcija lista i radija osnovala je 1992. godine i jednu od prvih lokalnih televizija u Srbiji – Radio-televiziju Kruševac. Sve tri medijske kuće u tom momentu bile su deo opštinskog informativnog preduzeća JP RTK Pobeda.

U martu 2006. godine, u sklopu priprema za privatizaciju, Pobeda se izdvaja i postaje posebna firma sa 15 zaposlenih, nekoliko kompjutera i štamparijom na opštinskom zemljištu. Godinu dana kasnije Pobedu je za 1,81 milion dinara kupila bugarska kompanija Medija svjat, koja je u to vreme pazarila i kruševački Trajal. Novi vlasnik se ugovorom obavezao da će investirati 300.000 dinara. Kako tu obavezu nikada nije ispunio, privatizacija je u martu 2010. poništena. Raskidu privatizacije prethodio je i višemesečni štrajk zaposlenih.

List je nastavio da izlazi, uglavnom se oslanjajući na novac iz gradskog budžeta. U oktobru 2013. godine Poreska uprava Kruševac blokirala je račun ove medijske kuće za 6,5 miliona dinara duga zbog neplaćenih doprinosa za PIO.

Direktor Pobede Nikola Popović izjavio je tada da je „bio prinuđen da sve zaposlene, uz njihovu saglasnost, proglasi tehnološkim viškom kako bi u najkraćem roku mogli da ostvare kakva-takva primanja preko Nacionalne službe zapošljavanja, jer im nije isplaćeno šest zarada“.

Opterećena brojnim dugovima, Pobeda odlazi u stečaj. Međutim, 2017. godine dolazi do novog obrta. Nekadašnji direktor Popović od Agencije za licenciranje stečajnih upravnika direktnom pogodbom za 200.000 dinara otkupljuje imovinu firme i time postaje vlasnik kruševačkog medijskog brenda.

Iako su još tada počela nagađanja o ponovnom pokretanju lista, on je zvanično oživljen tek u novembru 2019. godine, kada Novinsko izdavačko preduzeće Pobeda d.o.o. Kruševac, čiji je Nikola Popović sada vlasnik, u Registar medija upisuje novine Pobeda.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend