05. maj 2020.

Novac Nišlija opet za medije bliske i naklonjene SNS, za Kurir i suprugu nesuđenog Bulatovićevog PR-a

Od blizu 84 miliona dinara, novca Nišlija namenjenog finansiranju medijskog sadržaja, više do dve trećine će odlukom komisije otići u medije bliske ili naklonjene SNS-u. Ove godine 650.000 dobio je i beogradski “Kurir”, ali i supruga nesuđenog portparola gradonačelnika Darka Bulatovića - Vladice Jovančića, za projekat sličan emisiji čiji je on autor i urednik.

Foto: Unsplash

Televizija Zona plus koja je u vlasništvu sina funkcionera SNS-a i direktora BIA Bratislava Gašića dobila je 13,9 miliona dinara za projekat “Pitamo za vas”. Dodatnih 500.000 dinara dobili su za projekat koji će realizovati na svom sajtu.

Niška televizija koja je u mešovitom vlasništvu vlasnika Zone plus i Belamija na ovogodišnjem konkursu dobila je 14,8 miliona dinara za projekat “U interesu građana”.

Radio televizija Belami takođe je podržana dva puta. Za projekat “Da se tvoj glas čuje” dobili su 15 miliona, a za projekat “Mivion” 3 miliona dinara.

Zaobilaznim putem do direktora „Tržnice“; foto:printscreen (preuzeto sa juznevesti.rs)

Novac odlazi i na račun Radio Bum 018, čiji je vlasnik funkcioner SNS-a i od prošle godine na neodređeno zaposlen u Gradskoj upravi Niša Nikola Panić. Radijski projekat podržan mu je sa 1,1 miliona dinara, dok je za sajt Gradski portal 018 dobio još 500.000 dinara.

Preduzetnik Miloš Stošić sa svojom radnjom Cloudcode dobio je 750.000 dinara za projekat “Za korak napred – podrži osobe sa hendikepom”. Cloudcode ima upravljačka prava na Niškom portalu koji je u vlasništvu Jelene Đorđević, supruge Gorana Đorđevića, direktora JKP Tržnica i člana SNS.

Ne za stare „Narodne“, da za nove “Narodne novine plus”

Najstariji i jedini štampani dnevni list u Nišu – Narodne novine nije dobio ni dinar na ovogodišnjem konkursu, jer njihov projekat, prema odluci komisije, nije razrađen u dovoljnoj meri.

Zato je 9,5 miliona dinara otišlo Narodnim novinama plus čiji je glavni i odgovorni urednik i izdavač, prema podacima u Registru medija, Vidosav Radomirović koji je ujedno direktor i Niške televizije i RTV Belami.

Narodne novine plus su nastale 2017. godine, a tiraž im je nepoznat i za Registar medija, jer tog podatka tamo nema.

Ono što je poznato jeste da su odmah po nastajanju dobile novac na jednom od medijskih konkursa u Nišu, iako nisu mogle da se kupe na trafici, već su bile sastavni deo dobro poznatih Narodnih novina, čiji je urednik – takođe Radomirović.

Prihodi za Radomirovićevu, kako on voli da je zove “medijsku imperiju”, nisu stali na ukupnoj cifri od 42,3 miliona dinara (Belami + NTV + Narodne novine plus) već tome treba dodati još 3 miliona dinara kojima se finansira projekat PR agencije Danijele Vuković “Deni video”, koja je pored Radomirovića, zakonski zastupnik RTV Belami.

Od ostalih medija sa juga novac na konkursu dobili su Jugmedia, City marketing centar (Niške vesti), MegafonPressing, MIC, MRCN, a dva projekta je dobio Miodrag Mića Miljković ukupne vrednosti oko 2 miliona dinara.

Kompletan spisak možete pogledati – ovde.

Novi „igrači“ – Jovančići i “Kurir”

Vladica Jovančić, novinar Niške televizije, gde je i zaposlen, poslednjih godina je stalna senka gradonačelnika Darka Bulatovića.

Jedno vreme se predstavljao i kao njegov portparol (PR), pojedine medije i dalje obaveštava o aktivnostima gradonačelnika. Ne i Južne vesti , nakon izveštavanja da je angažovan u gradu bez ijednog zvaničnog ugovora.

Nakon pisanja Južnih vesti o Jovančićevom angažmanu u Gradskoj kući on se povukao iz komunikacije sa novinarima ovog portala, ali je prema svedočenju kolega, i dalje tu za njih i informacije o radu Bulatovića i Gradskog veća. Takođe, redovan je na skoro svim javnim aktivnostima gradonačelnika.

Tvrdio je da pomaže dobrovoljno i da za to nije plaćen, ali je na ovogodišnjem konkursu za medije njegova supruga Irena Đokić Jovančić dobila 600.000 dinara za projekat “Niš na dohvat ruke”.

Autor i voditelj istoimene emisije kao projekat z akoji je njegova supruga dobila novac; foto: printscreen (preuzeto sa juznevesti.rs)

Veoma ambiciozno zamišljen projekat sa temom otkivanja nepoznatih ili slabo poznatih kulturno istorijskih lokaliteta u cilju njihove afirmacije u ekonomskom i turističkom smislu – stoji u obrazloženju Komisije.

Njen suprug je, inače, dugogodišni autor i urednik emisije “Na dohvat ruke” koja se bavi turističkim potencijalima i destinacijama južne i istočne Srbije, a emitovala se i na NTV i Zona plus koje su na ovom konkursu takođe dobile novac.

Pored njih, novina na ovom konkursu je i Adria Media grupa, koja izdaje nekoliko dnevnih listova i magazina, a među njima je i dnevni list Kurir. Njihov projekat zove se “Niš – grad tolerancije”. Podržan je sa 650.000 dinara, a baviće se, kako je pojašnjeno, položajem romske zajednice u Nišu.

Podsetimo, ovakvi rezultati konkursa ne treba nikoga da čude, jer je, kao su ocenili UNS i NUNS, o raspodeli novca Nišlija odlučivala komisija u kojoj su sedeli predstavnici nereprezentativnih udruženja.

Njih su u UNS-u i NUNS-u ocenili kao produženu ruku vlasti i vladajuće stranke i kao grupu koja za cilj ima da novac koji u budžet daju svi građani kontroliše u okviru uskog kruga ljudi.

Južne vesti zato nisu učestvovale na konkursu, ali i zbog činjenice da se poslednjih godina unapred zna kako će novac Nišlija biti raspoređen i da najviše para dobijaju tačno određene osobe i mediji, a ne najbolji projekti od interesa za građane.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend