16. apr 2021.

Novac poreskih obveznika iz Bora namenjen medijima odlazi van grada. Nema kraja političkom mulju

Najveći deo novca za sufinansiranje borskih medija u 2021. godini, kao prošle ali i pretprošle godine, otišao je medijima koji ne plaćaju porez u Boru, niti ih Bor zanima osim kada treba da se prsti zavuku u budžet.

Konkursna komisija u sastavu Vladmir Jovanović (nezavisan medijski stručnjak), Ivana Aćimovac (Udruženje elektronskih medija Comnet) i Bojan Nikolić iz Saveza udruženja „Asocijacija radio – televizija Srbije”, odlučila je da 4,6 miliona dinara, od ukupno 6 miliona, koliko je u ovoj godini opredeljeno za medije koji će izveštavati u javnom inetersu grada, pripadnu medijskim projektima iz Beograda, Majdanpeka, Zaječara, Negotina, Kladova i Salaša.

“TV Trans” iz Negotina i ove godine je bila nagrađena zbog svog izveštavanja o stranci na vlasti, pa joj je za dva projekta pripalo čak 1,1 milion dinara (pola miliona više nego prošle godine), i to za projekte „Borska šarenica“ i „Svedoci vremena“.

TV Majdanpek dobila je milion dinara za projekat „Zlatna žila – grad Bor“, televiziji Kladovo pripalo je 200.000 dinara za projekat „U službi građana Bora“, dok će Borani o očuvanju kulture jezika moći da pročitaju u Politikinom dodatku „Bazar“ koji je dobio istu svotu novca.

Niškoj firmi “South side” iz Niša, koja će preko TV Istok iz Salaša emitovati medijske sadržaje, pripalo je, ove godine skromnih 100.000 dinara, dok su, za razliku od borskih medija u Zaječaru (gde nije prošao nijedan projekat iz Bora), mediji iz tog grada prošli uspešnije.

Zaječarski Glas sporta dobio je 100.000 dinara, a Radio Magnum i timočka.rs po 200.000 dinara. Timočka.rs, inače, gotovo i da nema tekstova iz Bora, ako se izuzmu saopštenja.

Najdiskutabilnija odluka tzv. stručne komisije je da se beogradskoj firmi “Digital media network“, koja je vlasnik portala 24sedam.rs, dodeli više novca nego svim medijima u Boru. Ovoj firmi, koja iz Bora ponekad prenosi samo agencijske vesti, a preovlađuju agencijske vesti iz sveta i Srbije,  dodeljeno je čak 1,5 miliona dinara.

Iako je sufinansiranje namenjeno isključivo Boru, ovaj portal, odlukom komisije, dobio je blizu 13.000 evra za projekat pod „kretivnim nazivom“ – „24sedam: Borski okrug“.

Borskim medijima dodeljeno je 1,4 miliona.

Najviše novca, 800.000 dinara, opredeljeno je za portal bor030.net sa projektom „Mladi o mladima“, Medija centar iz Bora i štampani nedeljnik “Timočke” dobili su po 100.000 dinara za projekat „Eko poljoprivreda – nova energija sela“, odnosno „Za bezbednu i humanu zajednicu“, dok je Radio Kometa-klik, koji je vlasništvo preduzeća „Štampa-radio i film“, pripalo 400.000 dinara za projekat „I ja sam građanin“.

U sasvim dobro uigranoj komisijskoj ekipi koja je širom Srbije zadužena za dodelu novca medijima bliskih vlasti, ili bar povezanima sa njima, briljirao je komisijski lider Vladimir Jovanović iz Novog Sada.

U istraživanju kolega iz Cenzolovke, u tekstu pod naslovom Pozovi V. radi deobe novca za medije, on je 2017. godine bio u čak u 16 komisija širom Vojvodine u kojima se odlučivalo o novcu za medijske projekte, a istovremeno je za svoju firmu inkasirao osam miliona dinara. Jovanović je i ove godine postavljen za člana komisije Ministarstva kulture i informisanja za medijske sadržaje na jezicima nacionalnih manjina.

Borski mediji koji nisu bili po ukusu „komisijskog karavana“, bili su: Produkcija RIS Media borskog novinara Branka Pešića, koji je konkurisao sa projektom „Život na ivici respiratora“, Agencija Npress sa projektom „Iz vlaškog lonca“, sajt timocke.rs sa predlogom „Zdravstvo na ispitu“, Ist media sa projektom „Žene na selu – ravnopravnost u fokusu“ i sajt brate.rs sa projektom „Da li je online nastava sputala talente“.

Obrazloženja za odbijene medijske projekte iz Bora i ostale, otkucana su gotovo „pod indigo“, a aminovala je, tradicionalno, načelnica opštinske uprave Gradske uprave Bor, Ljubinka Jelić.

Komentar od gradske vlasti nismo tražili, jer bismo dobili identičan odgovor kao i prošle godine kada je istmedia.rs vratila novac. Tada nam je rečenoda niko nije vršio pritisak na odluke stručne komisije.

I posle svega, ako uzmemo u obzir da je oglas o sufinansiranju medija u Boru objavljen u mediju kakav je ALO, koji je nebrojeno puta bio na udaru Saveta za štampu zbog kršenja Etičkog Kodeksa novinara Srbije, a ne u jedinom lokalnom štampanom mediju u Boru, stvari dolaze na svoje mesto i postaju kristalno jasne.

Sraman dokument o raspodeli sredstava i obrazloženja možete pogledati na linku OVDE.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend