03. okt 2020.

Radomirović: Vlasti odgovara da Politika nema uticaj

Vest da je na mestu vršioca dužnosti glavnog urednika Politike izabran Marko Albunović, umesto dosadašnjeg v.d. urednika Žarka Rakića koji je otišao u penziju, iznenadila je stručnu javnost ali i zaposlene u ovoj kući.

Foto: Cenzolovka

Alburović je u protekle četiri godine bio Rakićev zamenik, ali je malo poznat u novinarskim krugovima pa i među kolegama u Politici. Niko od zaposlenih nije želeo javno da govori o promenama na vrhu najstarijeg lista na Balkanu, ali interesantno je da je i on, kao i njegov prethodnik, u v.d. stanju.

Vlasnička struktura u Politici je godinama zamršena i netransparentna, ali najveći uticaj i dalje ima država. To je prema mišljenju Vladimira Radomirovića, predsednika UNS, ali i nekadašnjeg zamenika glavnog i odgovornog urednika Politike, razlog zašto su na čelu ovog dnevnog lista poslednjih godina umesto glavnih i odgovornih urednika, vršioci dužnosti te funkcije.

– Vlasti odgovara ovakva situacija kao i da Politika nema nikakav uticaj, ističe Radomirović za Danas. On podseća da je Politika a.d. faktički državna firma, a da ona ima 50 odsto vlasništva u Politici novine i magazini (PNM).

– Koliko znam, Skupština PNM-a, koja jedina može da izabere glavnog urednika, nije se sastala godinama i zato Politika ima samo vršioca dužnosti glavnog i odgovornog urednika što nije dobro ni za tog urednika ni za redakciju. Pošto Vlada Srbije još kontroliše udeo u vlasništvu Politike, ova situacija je i pokazatelj odnosa Vlade prema najznačajnijim srpskim novinama, ističe naš sagovornik, ukazujući na i dalje netransparentnu vlasničku strukturu u kompaniji.

– Polovina je državno vlasništvo, drugih 50 odsto je nekad je bilo Vacovo, pa su oni za vreme Tadića prodali udeo fantomskoj firmi iz Moskve. I dalje nije jasno ko je vlasnik te ruske firme ali mislim da je Miroslav Bogićević priznao da je u vreme preuzimanja bila njegova, kaže Radomirović.

Kompanija Politika novine i magazini osnovana je 2001. kada je VAC, medijski izdavač iz Nemačke, postao suvlasnik dnevnog lista Politika. Međutim, zbog nezadovoljstva poslovanjem u Srbiji, Vac je 2012. prodao svoj udeo nepoznatoj ruskoj kompaniji East Media Group. Prodaja Politike desila se u prelaznom periodu odlaska sa vlasti Demokratske stranke, a mesec dana pre nego što je formirana nova Vlada na čelu sa Srpskom naprednom strankom. Prema navodima Cenzolovke, tajanstveni novi suvlasnik Politike bio je do tada javnosti nepoznati čovek po imenu Aleksandar Trbović, koji je kupio 50 odsto udela preko firme East Media Group sa sedištem u Moskvi. Kasnije se ispostavilo da je on bio samo vlasnik na papiru a da je pravi kupac Politike zapravo biznismen Miroslav Bogićević iz Šapca.

Nedugo zatim u javnosti isplivava sukob dva biznismena – Miroslava Bogićevića i Aleksandra Rodića, tadašnjeg vlasnika Adria Media grupe koja izdaje dnevne novine Kurir. Obojica su tvrdili da su oni pravi vlasnici Politike i jedan drugog optuživali za reket, te je Tužilaštvo za organizovani kriminal u julu 2015. godine pokrenulo postupak zbog sumnje da su izvršena krivična dela zloupotreba položaja odgovornog lica i poreska utaja u slučaju Politike. Slučaj do sada nije dobio sudski epilog. U septembru 2018. godine, prema pisanju Centra za istraživačko novinarstvo, u Rusiji je pokrenut proces za gašenje East Media Group, tako da je vlasnička struktura Politike potpuno zamršena i netransparentna, uprkos obećanjima Aleksandra Vučića još u vreme kada je bio prvi potpredsednik Vlade da će građani u najskorijem roku biti upoznati sa svim detaljima.

Prostor za uticaj politike

Tamara Filipović Stevanović, generalna sekretarka NUNS-a, kaže za Danas da ne bi da komentariše izbor Marka Albunovića da li je to dobro ili nije dobro personalno rešenje za Politiku, jer ne zna mnogo o njegovoj karijeri i kvalitetu rada. „Znam da je gotovo celu svoju karijeru proveo u Politici, da je bio jedno vreme zamenik glavnog i odgovornog urednika, te da je izbor možda bio logičan. Međutim, to što se već četiri godine urednici Politike biraju i ostaju u v.d. stanju nije ništa novo, odnosno to je karakteristično i za druge firme koje su potpuno ili delom u državnom vlasništvu. To otvara prostor za nedozvoljeni uticaj, u slučaju Politike konkretno, na uređivačku politiku tog medija“, ističe Filipović Stevanović.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend