28. jun 2019.

REM: TV Hepi u aprilu 215 puta prekršio zakon

Protiv televizije Hepi, zbog 215 prekršaja Zakona o oglašavanju u aprilu ove godine, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) podnelo je Prekršajnom sudu zahtev za pokretanje prekršajnog postupka. U zahtevu protiv televizije Hepi navodi se da su u televizijskom programu u emisijama „Prelo u našem sokaku“ i „Rano jutro“ prikriveno oglašavani proizvodi, suprotno Zakonu o oglašavanju.

U emisijama televizije Hepi „Posle ručka“, „Ćirilica, „Bolja zemlja“ i „Rano jutro“ bilo je i „neprimerenog pojavljivanja proizvoda, naročito krupnim kadrovima“, navodi se u zahtev za pokretanje prekršajnog postupka REM-a protiv ove televizije.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka protiv televizije Hepi navodi se da je u emisijama „Parovi“, „Ela ela“, „Ćirilica“, „Dobro jutro, Srbijo“, „Goli život“, „Posle ručka“ i „Rano jutro“, bilo neprimerenog pojavljivanja proizvoda (žigova), naročito u krupnim kadrovima, što je suprotno Zakonu o oglašavanju.

REM je uočio i da je emisija TV Hepi „Vesti“ prekidana zbog TV oglašavanja, odnosno TV prodaje pre isteka tridesetominutnog perioda, što je protivno Zakonu o oglašavanju.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka protiv televizije Hepi navodi se i da je, u aprilu, prekršila član 35 Zakona o oglašavanju u kome je propisano da „u okviru jednog punog sata emitovanog programa komercijalnih pružalaca medijske usluge, TV oglašavanje i TV prodaja ne mogu zauzimati više od 20 odsto vremena…u okviru jednog punog sata“.

Regulator u zahtevu navodi da je uočeno emitovanje TV prodaja kao posebnih programskih sadržaja u emisijama televizije Hepi „Bolja zemlja“, „Dobro jutro, Srbijo“ i „Rano jutro“, iako je Zakonom o oglašavanju propisano da se „TV prodaja kao poseban programski sadržaj ne može emitovati u okviru druge emisije, već samo između pojedinih emisija“.

REM u zahtevu protiv televizije Hepi navodi da je u „Vremenskoj prognozi“, koja je prikazivana u emisijama „Rano jutro“, „Vesti“, „Telemaster“ i „Dobro jutro, Srbijo“, „obaveštavala o sponzoru sadržaja koristeći pokretnu sliku sponzora ‘Direkt banka’”, što je suprotno Zakonu o oglašavanju.

Podsetimo, u martu REM je protiv televizije Hepi podneo Prekršajnom sudu zahtev za pokretanje postupka, zbog 243 prekršaja Zakona o oglašavanju.

Osim ove televizije, REM je zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka podneo protiv televizija PinkTV Prva i O2.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend