26. dec 2020.

„Rešen“ problem privatizacije Tanjuga, Sekulić kaže – pitanje gimnastike

Iako su mediji preneli da su Tanjug kupile firme Željka Joksimovića i Manje Grčić, iz Direkcije za imovinu kažu da nije reč o prodaji te novinske agencije, već da je firma "Tačno", u vlasništvu Minacord Media i RTV Pančevo, stekla prava na korišćenje Tanjugovih imovinskih prava. Iz konkurentskih novinskih agencija kažu da će se država ovim manevrom rešiti dva problema - vlasništva nad Tanjugom i kritika iz Evropske unije zbog nedovršenog procesa privatizacije medija.

Tanjug nije prodat, ali je njegova imovinska prava, inače u državnoj svojini, kupila privatna firma, rekli su Udruženju novinara Srbije iz Direkcije za imovinu. Narednih deset godina, pravo na Tanjug imaće firma „Tačno d.o.o.“ u zajedničkom vlasništvu Minacord Media Željka Joksimovića i Manje Grčić i „RTV Pančevo“.

Za direktora agencije Fonet Zorana Sekulića ovo nije bilo iznenađenje već, kako kaže, pitanje gimnastike.

„Formalno-pravne, finansijske ili bilo koje slične koja će biti izvedena da bi se sačuvao Tanjug, ako ne ‘de jure’ pod državnom kontrolom i u državnom vlasništvu, a onda ‘de facto’. Dakle, firma će, u svakom slučaju morati da bude ugašena, ali će, i zato ovde Direkcija za imovinu kaže – da su, zapravo, pravo korišćenja četiri žiga Tanjuga, odnosno logotipa Tanjuga i samog imena Tanjug, kao i autorska prava nad nekih 27 autorskih dela, ponuđena 17. novembra, preko oglasa – da se javi ko je zainteresovan da koristi imovinska prava Republike Srbije. Taj konkurs je objavljen istog dana kada je i osnovano preduzeće ‘Tačno d.o.o’ i to je zanimljiva koincidencija“, kaže Sekulić.

Iako je država još pre pet godina trebalo da izađe iz vlasničke strukture u medijima, vlasništvo nad Tanjugom je, i posle dva neuspešna pokušaja privatizacije, zadržala. Posle pet godina rada u pravnom vakuumu, prema Sekulićevim rečima, država će sada ustupanjem imovinskih prava Tanjuga rešiti dva problema.

„Jer ja mislim da cela konstrukcija nije izvedena zbog Željka Joksimovića ili Manje Grčić, nego su iskoristili tu infrastrukturu da, zapravo, produkciju i ime Tanjuga očuvaju. Da li će to ostati tako trajno, pod kišobranom ove firme ili će sutra, u tišini, preći u nadležnost druge vlasničke strukture ili firme, to mi nije poznato. Ali formalno – posle pet godina, makar sa tolikim zakašnjenjem, eto Tanjug više nije u registru privrednih društava kao firma i, s druge strane, sutra može da se kaže Evropskoj uniji koja je u svim svojim izveštajima govorila direktno ili indirektno, završite proces privatizacije, aludirajući na Tanjug, eto ta tema je konačno skinuta sa dnevnog reda, ali nam je bitno zato što sad predstoje pregovori vlasti i opozicije, pa će tu Evropska unija da posreduje, pa eto mi tu činimo neki ustupak. A politički uticaj i kontrola će, takođe, ostati“, smatra Sekulić.

Inače, Minacord Media vlasnik je tri kablovska TV kanala u Telekomovom kablovskom sistemu, a manjinski vlasnik „RTV Pančevo“ je Radoica Milosavljević, koji je široj javnosti postao poznat kupovinom više lokalnih medija u postupku njihove privatizacije kada su ga povezivali sa Srpskom naprednom strankom.

Minacord Media i RTV Pančevo sada zajedno upravljaju imovinom Tanjuga.


Video prilog N1

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend