09. jun 2022.

Skoro šest miliona evra naprednjaci dali podobnim medijima u predizbornoj kampanji

– Sa tom višemilionskom cifrom u evrima, Vučić i naprednjaci nam s jedne strane govore – ima se, može se, a s druge – niko nam ništa ne može, kaže za Danas predsednik NUNS-a Željko Bodrožić, komentarišuću sumu od skoro šest miliona evra koju je Aleksandar Vučić dao pododbnim medijima u predizbornoj kampanji za sopstvenu promociju.

Podsetimo, list Danas je pisao o tome da je u predizborne svrhe od predsednika Srbije najviše inkasirala televizija Pink sa 1,5 miliona evra, a od štampanih medija najviše su prihodovali Kurir i Informer, a potom i ostali tabloidi.

– Naprednjaci su privatizovali državu, sve njene pare i resurse, i potom preuzeli ili potkupili veliku većinu medija, koji više i nisu mediji, već propagandne mašine za veličanje vođe i njegove partije, za raspirivanje mržnje prema opozicionarima, nezavisnim novinarima i slobodnomislećim ljudima, i na kraju ili na početku, za sluđivanje i obmanjivanje građana – ističe Bodrožić.

Koliko je sve to legalno, dodaje, možda ćemo saznati jednog dana „ako u ovoj državi ikada zažive nezavisne institucije“.

– Zato mi u NUNS-u imamo sve manje prostora da komentarišemo postupke Vučića, njegove ekipe na vlasti i njihovih propagandista, jer su sve manje, tako da kažem, u našoj nadležnosti. Njima treba ozbiljno da se bave tužilaštvo i policija, i na koncu sud, ako ikada te instutucije, ponavljam, postanu nezavisne i posvećene poslu istraživanja i otkrivanja korupcije i kriminala – zaključuje predsednik NUNS-a.

Potpredsednik UNS-a Slobodan Ćirić ističe za Danas da govoriti o novcu nije zahvalno.

– Ogromnoj većini ovog nesrećnog naroda i sto evra je mnogo, dok je jednom malom delu ovog naroda i milion evra malo. Bilo bi logično da svaka politička stranka u kampanji posmatra medijsku scenu kao celinu i da svoj novac raspodeli tako da se njen glas čuje u svim porama društva, ali ovde odavno nije tako – ukazuje Ćirić.

On dodaje da se ovde zna koja ciljna grupa koji medij prati i baš tamo se „gađa“.

– Ne gubi se vreme za traženje podrške tamo gde je neće biti. Ovde se, izgleda, unapred i zna „ko za koga radi“ u medijskoj branši i, u skladu s tim, raspodeljuje se novac u kampanji, pri čemu, po svemu sudeći, ukoliko su podaci koje ste preneli tačni, novac dat u kampanji verovatno podrazumeva i mimo kampanje medijsku blagonaklonost onih kojima je dat…Trebalo bi, međutim, imati u vidu da ničija nije gorela do zore. Mada, u Srbiji je uvek bilo na pretek medija koji radije služe vlasti nego profesiji – naglašava naš sagovornik.

Sličnog mišljenja je i glavni i odgovorni urednik Cenzolovke Perica Gunjić.

– Predsednik se odužuje vlasnicima medija koji su pod njegovom kontrolom i javnom servisu, ovo je više mali znak pažnje onima koji se ističu u propagandi i obračunima sa njegovim političkim protivnicima. Nije tu samo bahato to što se troše ogromne pare u zemlji u kojoj toliko ljudi živi ispod granice siromaštva, već i činjenica da Vučić nije nikome od njih morao ni dinara da plati – oni sami za njega vode kampanje non-stop, 365 dana godišnje, i to mnogo brutalnije od propagadnih poruka koje je slao Vučić u oglasima koje je platio – ukazuje Gunjić.

Nakon Pinka koji je najviše zaradio od Vučićeve predizborne kampanje, slede RTS sa 662.000 evra i TV Prva sa 651.000 evra. Uz agenciju Media advertizing, B92, Hepi, Studio B i TV Kurir, televizijama je za Vučićevu kampanju uplaćeno oko četiri miliona evra, dok je štampanim medijima – Kuriru, Informeru, Srpskom telegrafu, Blicu i listu Alo, ukupno uplaćeno 422.000 evra.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend