12. jun 2019.

Tri člana Programskog saveta RTV: Skandalozno i lažno izveštanje o studentskom protestu

Tri člana Programskog saveta Radio televizije Vojvodine (RTV) saopštila su danas da je „skandalozan način na koji je ta medijska kuća izvestila o jučerašnjem protestu studenata u Kampusu novosadskog Univerziteta, jer se u svom izveštaju, koji je objavljen na internet sajtu pozvala na medij koji je među rekorderima u kršenju Kodeksa novinara Srbije“.

Saopštenje su potpisali Miloš Katić, master ekonomista iz Kule, Aleksandra Đurić Bosnić, doktor nauka o dramskim umetnostima, medijima i kulturi iz Novog Sada i Srđan Arsenijević, diplomirani reditelj iz Novog Sada.

„U prenošenju informacija iz ovog tabloidnog medija, RTV je ujedno preneo i više neistina, netačnih informacija i lažnih navoda, što je u potpunoj suprotnosti sa ulogom koju je država Srbija zakonima poverila javnim medijskim servisima“, navedeno je u saopštenju.

Oni su istakli da je „ključna uloga javnih servisa da pruže tačne i pouzdane informacije o događajima u društvu kako bi građani imali oslonac u donošenju odluka koje su važne za njihove živote i društvo u kojem žive, a ne da svojom uređivačkom politikom staju u odbranu vlasti ili jedne politike“.

„Prenošenje lažnih vesti je neprofesionalno, a u situaciji kada su tri mlada studenta pretučena zbog svog aktivizma ili političkog mišljenja, jasno je i da je RTV tendenciozno prenela pomenutu vest na svom portalu, bez provere izvora i tačnosti informacija koje se u tom tekstu nalaze, da bi se dodvorila eliti koja je trenutno na vlasti“, istakli su potpisnici saoptenja.

„Time je“, naveli su, „prekršila zakone ove zemlje, Zakon o javnim medijskim servisima, Kodeks novinara i što je najgore od svega, stala rame uz rame sa svim onim medijima koji već godinama u Srbiji kreiraju atmosferu linča prema neistomišljenicima aktuelne vlasti“.

Oni su, u saopštenju, rekli da je „rukovodstvo Radio-televizije Vojvodine još jednom pokazalo da ne brine o javnom interesu i građanima koji finansiraju tu medijsku kuću, već da dobrovoljno i, samo za sada bez posledica, radi u interesu jedne političke partije“.

„To kako je RTV informisala građane o jučerašnjem protestu protiv prebijanja studenata u Novom Sadu, predstavlja iskrivljenu sliku stvarnosti i tužnu istinu da je medijska etika za vojvođanski Javni servis – odavno mrtva“, saopštili su ovi članovi Programskog saveta RTV.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend