20. sep 2017.

Vlada tvrdi da su Vranjske dobijale novac, nedeljnik negira

Vlada Srbije je saopštila da se, kad je reč o gašenju nedeljnika Vranjske, ne radi o gušenju slobode medija, slobodne reči ili kritičkog mišljenja, imajući u vidu iznose koje su te novine dobijale od od Vlade. Vranjske odgovaraju da su novac dobijale televizije bliske SNS, da je portal Vranjskih dobio 150.000 dinara, a štampano izdanje - ništa.

Kako se navodi u saopštenju, medijska strategija koja je pre tri godine doneta uz široku saglasnost medijskih udruženja, civilnog sektora i međunarodnih institucija, definisala je povlačenje države iz medija.

„Sve organizacije i udruženja koji su učestvovali u kreiranju medijske strategije, pohvalili su ovaj princip uređivanja vlasništva u medijima, kao način da se obezbedi samostalnost u njihovom radu. Po ovom principu, mediji se finansiraju po tzv. projektnom principu odnosno preko konkursa koji organizuju državne institucije, međunarodne organizacije i donatori koji se bave podrškom rada medija“, piše u saopštenju.

Vlada Srbije navodi da je putem konkursa koje je organizovalo Ministarstvo kulture i informisanja za sufinansiranje sadržaja, od 2014. do danas, podržala Vranjske sa ukupno 4.475.959 dinara.

Vlada dodaje da nedeljnik Vranjske „ni po jednom osnovu ne može biti okarakterisan kao medij koji je na bilo koji način diskriminisan od strane konkursnih komisija Ministarstva kulture i informisanja i Vlade Srbije, čak naprotiv“.

Navodi se da je iz budžeta grada Vranje, u periodu od 2014. godine do danas, novinskom izdavačkom preduzeću Vranjske isplaćen iznos od 9.026.808 dinara po različitim osnovama.

Kako se tvrdi u saopštenju Vlade, Vranjske se bespravno nalaze u prostorijama Fonda PIO koji je u nadležnosti Filijale Vranje i dodaje se da je „Vlada Srbije sve ove godine nalazila način da izađe u susret Vranjskim i prevaziđe i te probleme“.

Vlada Srbije navodi da je samo ove godine opredelila veći iznos Vranjskim nego što je ukupno dodeljeno u periodu od pet godina – od 2008. zaključno sa 2012. godinom.

„Iz svega navedenog, jasno je da se ovde ne radi o gušenju slobode medija, slobodne reči ili kritičkog mišljenja, imajući u vidu iznose koje su Vranjske dobijale od Vlade Republike Srbije, a posebno od 2014. godine, kao i grada Vranje, već da je reč o problemu održivog finansiranja sa kojim se suočavaju svi mediji širom sveta“, saopštila je Vlada Srbije.

NUNS i NDNV: Novac dobila televizija bivše portparolke SNS

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) saopštili su da saopštenje Vlade Srbije povodom gašenja nedeljnika izgleda gore nego da su ga pisali Željko Mitrović i Dragan Vučićević.

U saopštenju se navodi da Vlada nije odgovorila ni na jedno od gorućih pitanja i problema u medijskoj sferi, a koji za posledicu imaju, između ostalog, i gašenje Vranjskih.

Dodaje se da Vlada pokazuje da novac građana kojim se interveniše u medijsku sferu shvata kao svoju privatnu prćiju i da ga, shodno tome, troši kako joj padne na pamet.

„To što predstavnici vlasti ne shvataju smisao Zakona o javnom informisanju i medijima pokazuje ne samo ovo saopštenje nego i to što je vlast ovaj proces pretvorila u svojevrsnu karikaturu, odnosno u mehanizam za finansiranje režimskih medija koji igraju ulogu njene PR službe, a da članove komisija čine, u velikoj većini, nestručne i politički instruisane osobe koje samo izvršavaju prethodno donesene političke odluke“, piše u saopštenju NUNS-a i NDNV-a.

Podseća se da su na ovogodišnjem konkursu za javno informisanje u Vranju novac dobili mediji bliski vlasti, kao da je i TV Vranjska plus, u vlasništvu biše portparole SNS u Vranju, dobila više od 40 dsto ukupnih sredstava.

Vranjske: Novac dodeljen televizijama naklonjenim SNS

Redakcija ugašenog nedeljnika i internet portala „Vranjske“ ocenila je da je saopštenje Vlade Srbije o tome koliko je njihov medij dobio novca na konkursima „licemerno i cinično“.

„Svaka priča o raspodeli sredstava i pominjanje brojki gubi smisao kada se zna da je Vranjska Plus, lokalna stranačka televizija Srpske napredne sranke (SNS) u Vranju, samo na poslednjem gradskom konkursu za sufinansiranje medijskih sadržaja dobila od Grada Vranja čak 6,5 mliona dinara! Reč je o televiziji koja je formirana pre nešto više od godinu dana, za potrebe predizborne kampanje i izveštavanje o aktivnostima SNS na lokalu, medijskoj kući koja dnevno ima desetak minuta vlastite produkcije u vidu vesti, dok ostatak programa čine reemitovani sadržaji medijskih kuća iz drugih gradova Srbije“, navodi se u reagovanju „Vranjskih“.

Dodaje se da je na istom konkursu portal „Vranjskih“ dobio 150.000 dinara, a štampano izdanje nije dobilo ništa, iako je reč o jedinim nedeljnim novinama na prostoru krajnjeg juga Srbije.

„Ako navedene brojke predstavljaju činjenice, a predstavjaju, onda je potpuno licemerno i predstavlja zamenu teza pričati o tome kako su Vranjske od Ministarstva kulture i informisanja za tri godine dobile 4,4 miliona. Treba li ići i dalje, pa reći da su još dve medijske kuće, u rukama istog vlasnika, a takođe bliske vlasti koju predvodi SNS, samo na istom konkursu u Vranju dobile 4,9 miliona, što sa onih 6,5 čini 11,4 miliona od ukupno odobrenih 14,5 miliona dinara na jednom konkursu. Postoje li u Vranju i drugi mediji i da li je ovo ravnopravan tretman vlasti prema njima?!“, upitala je redakcija.

Vranjske ističu da ne traže da budu privilogevani već samo da žele da imaju ravnopravan položaj prilikom raspodele sredstava na konkursima.

„Vranjske“ su odbacile i tvrdnje da se bespravno nalaze u prostorijama Fonda PIO.

„Jeste PIO Fond nama poslao otkaz ugovora o zakupu 31. januara, ali smo mi 21. marta poslali zahtev za zaključenje novog ugovora. Na taj zahtev nam oni nisu odgovorili, ali nam sve vreme dostavljaju mesečne fakture preko kojih plaćamo zakupninu. Računamo da to predstavlja prećutni dogovor za nastavak odnosa između zakupodavca i zakupca do potpisivanja novog ugovora. Prethodno smo sve vreme imali ugovor sa Fondom PIO i izmirivali obaveze. Jesmo jedno vreme bili u kašnjenju što se tiče plaćanja, i to usled otežanog poslovanja, ali smo sve obaveze izmirili. Tako da u trenutku kada nam je Fond PIO podneo tužbu u martu, a ni u ovom momentu ne kasnimo u plaćanju kirije“, navele su „Vranjske“.

Redakcija tog lista smatra i da je razlog za pokušaj njihovog proterivanja iz prostorija Fonda PIO politički motivisan jer se dešava u momentu kada kadrovi SNS preuzimaju rukovođenje filijalom fonda u Vranju.

Vlasnik i glavni urednik nedeljnika Vranjske Vukašin Obradović, koji štrajkuje glađu zbog gašenja tog medija, prebačen je u utorak uveče hitno u bolnicu. Vlada Srbije apeluje da se rešenja traže na drugi način i dodaje da je otvorena za dijalog

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend