29. maj 2020.

N1 daje prednost pitanjima od javnog interesa umesto promo sadržajima

Mediji tokom predizborne kampanje jedna je od glavnih tema u javnosti. Poruke koje šalju partije, ali i način na koji su prenete, biće tokom narednih nedelja u fokusu onih koji prate izbore. Umesto dosadašnjih promotivnih sadržaja učesnika, u programu N1 trebalo bi da se nađu poruke partija u vezi sa temama od javnog interesa.

A kako bismo saznali šta nude građanima pozvali smo ih da nam odgovaraju na pitanja u video formi do 30 sekundi. Evo šta ćemo stranke pitati u periodu od 3. do 18. juna.

– Šta promeniti u izbornim uslovima? Kako unaprediti dijalog u društvu?

– Kako ublažiti posledice koronavirusa?

– Kako zaustaviti posledice partijskog zapošljavanja?

– Šta treba uraditi u školstvu i zdravstvu? Kako rešiti Kosovo?

– Kako spustiti tenzije u regionu, na koji način pregovarati sa Evropskom unijom.

– Kako obezbediti sredstva za zaštitu životne sredine?

„BIRODI se za to zalaže dvanaest godina ali ovo je prvi put da je neki medij to konkretno i uradio… To bi trebalo da urade naročito javni servisi. Znači RTS u Beogradu i Radio televizija Vojvodine“, kaže Goran Georgijev iz BIRODI-ja.

A kako su mediji izveštavali poslednjih meseci? Vladajuća većina je dominirala na televizijama sa nacionalnom pokrivenošću, zauzevši 91odsto vremena posvećenog političkim akterima u proširenom udarnom vremenu na: RTS 1, Prva, Pink, Happy i B92. To pokazuje monitoring medija koji je Crta sprovela u periodu od uvođenja do ukidanja vanrednog stanja.

„Mediji u Srbiji, naročito oni koji imaju najveći uticaj, to su televizije sa nacionalnom pokrivenošću, apsolutno su potpale pod taj fenomen izveštavanja o funkcionerskim aktivnostima tokom kampanje i to je nešto što je jedna od posledica po prilično lošu medijsku scenu u Srbiji, izostanak pluralizma, izostanak razmene mišljenja različitih aktera. Već jedno tendenciozno izveštavanje, pre svega o akterima koji su, između ostalog, i na vlasti“, objašnjava Raša Nedeljkov iz organizacije Crta.

TV N1 će, tokom kampanje, svake nedelje definisati pitanja za svaki dan u narednoj nedelji i javno ih objaviti očekujući da učesnici izbora na njih i odgovore.


Video prilog N1

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend