29. maj 2020.

REM: Najveći udeo predizbornog programa na televiziji N1

Na 11 elektronskih medija u Srbiji od 16. do 22. maja najveći udeo predizbornog programa imala je televizija N1 i to 42,36 odsto, dok su Pink i Prvi program RTS-a imali 6,84 odsto, odnosno 4,40 odsto.

Foto: Jana Nikolić, SĆF

To su podaci iz najnovijeg izveštaja Regulatornog tela za elektronske medije (REM) o nadzoru pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje u periodu od 16. do 22. maja.

U ukupno emitovanom vremenu predizbornog programa u tom periodu na 11 elektronskim medija, najveće učešće imali su analitičari (35,46 odsto), 23,02 odsto programa bilo je posvećeno strankama čije izborne liste nije proglasio RIK do 22. maja i strankama koje bojkotuju izbore, među kojima je Savez za Srbiju sa učešćem od 16,16 odsto.

Od proglašenih izbornih lista za parlamentrane, pokrajinske i lokalne izbore, od ukupnog vremena predizbornog programa, najveće učešće imala je lista “Aleksandar Vučić – Za našu decu” i to 8,87 odsto, odnosno šest sati, 16 minuta i šest sekundi.

Slede Ujedinjena demokratska Srbija sa 6,47 odsto i lista “Ivica Dačić SPS-JS- Dragan Marković Palma” sa 6,24 odsto.

Lista “Dr Vojislav Šešelj – SRS” u ukupno emitovanom predizbornom programu od 16. do 22. maja bila je zastupljena sa 3,15 odsto, Metla 2020 sa 2,16 odsto, lista “Aleksandar Šapić – Pobeda za Srbiju” sa 2,06 odsto, lista “Za kraljevinu Srbiju” sa 1,83 odsto, lista “Akademik Muame Zukorlić – Samo pravo” sa 1,55 odsto, a lista “Milica Đurđić Stamenković – Srpska stranka Zavetnici” sa 1,37 odsto.

Tri proglašene liste imale su manje od procenta zastupljenosti u emitovanom predizbornom programu, pa je udeo liste “Milan Stamatović – Zdravo da pobedi – Dragan Jovanović – Bolja Srbija – Zdrava Srbija” bio 0,63 odsto, lokalne liste “Vojvođanski front – ujedinjeni za demokratski Novi Sad” 0,08 i liste “Ištvan Pastor – Savez vojvođanskih Mađara” 0,05 odsto.

Na Prvom program RTS-a, najzastupljenija je bila lista “Ivica Dačić SPS-JS- Dragan Marković Palma” sa 18,04 odsto ukupnog predizbornog programa, zatim “Metla 2020” sa 17,62, Ujedinjena demokratska Srbija sa 17,39 odsto, lista “Za kraljevinu Srbiju” sa 17,09 odsto, dok je zastupljenost liste “Aleksandar Vučić – Za našu decu” bila 0,93 odsto.

Zastupljenost stranaka čije izborne liste nije proglasio RIK do 22. maja i stranaka koje bojkotuju izbore na RTS 1 bila je 13,62 odsto, od čega je učešće Saveza za Srbiju 13,10 odsto.

Na TV Pink od proglašenih izbornih lista najzastupljenija je bila lista “Aleksandar Vučić – Za našu decu” sa 15,50 odsto, od čega je u informativnom programu te televizije njena zastupljenost bila 7,58 odsto, dok je komercijalni sadržaj činio 7,92 odsto, sledi Ujedinjena demokratska Srbija sa 13,94 odsto, dok je učešće drugih izbornih lista bilo ispod tri odsto.

Zastupljenost stranaka čije liste nije proglasio RIK i stranaka koje bojkotuju izbore na TV Pink bila je 10,45 odsto, od čega je učešće Saveza za Srbiju bilo 5,10 odsto.

Na televiziji N1 od ukupnog predizbornog vremena lista “Aleksandar Vučić – Za našu decu” imala je učešće od 7,90 odsto, sledi Ujedinjena demokratska Srbija sa 4,16 odsto, dok je udeo u tom programu stanaka čije liste nije proglasio RIK i stranaka koje bojkotuju izbore bio 35,43 odsto, od čega je zastupljenost Saveza za Srbiju 26,48 odsto.

Od ukupno emitovanog vremena predizbornog programa na 11 elektronskih medija od početka kampanje, koja je bila prekinuta zbog vanrednog stanja, a potom nastavljena, najveće učešće imala je televizija N1 i to 42,42 odsto, TV Pink 8,29 odsto, a Prvi program RTS-a 4,75 odsto.

Na programima 11 elektronskih medija tokom cele predizborne kampanje Služba za nadzor i analizu REM-a nije evidentirala nijednu predizbornu oglasnu poruku ili drugi predizborni komercijalni sadržaj, sve do 16. maja kada je RTV Pink

u 21:10 emitovala programski sadržaj koji je označila kao „iznajmljeni termin”.

Reč je o predizbornom prilogu u potpunosti posvećenom jednoj izbornoj listi – Aleksandar Vučić – Za našu decu, u trajanju 22 minute i 57 sekundi, a koji je Služba za nadzor i analizu evidentirala, izmerila i prema vrsti klasifikovala kao predizborni komercijalni sadržaj.

Predizborna kampanja u Srbiji je počela 4. marta i trajala je do proglašenja vanrednog stanja 15. marta, kada je prekinuta, a potom je nastavljena 11. maja, a REM je objavila I izveštaj I o dosadašnjoj kampanji.

Izveštajem REM-a o nadzoru pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje za republičke, pokrajinske i lokalne izbore obuhvatio je 11 elektronskih medija i to televizije N1, Nova S, Hepi TV, RTV Pink, TV B92, RTV 1, RTS 1, Radio Novi Sad 1, TV Prva, Radio Beograd 1 i RTV 2.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend