07. feb 2023.

„Nacrtali su nam mete na čelu“: Opozicioni poslanici iz Niša najavili prijavu REM-u protiv regionalne televizije „Bela mi“

Sva tri opoziciona poslanika iz Niša najavili su da će podneti prijavu REM-u protiv regionalne televizije „Bela mi“ zbog priloga o sednici Skupštine Srbije posvećene Kosovu i Metohiji, na kojoj je govorio predsednik Aleksandar Vučić, koji su označili kao „pinkovsku“ propagandu, govor mržnje i „crtanje mete na čelu poliitičkim protivnicima SNS-a“.

Prema njihovoj oceni, prilog u jutarnjem programu, u okviru segmenta „Milenino ćoše“, autorke Milene Vidojković, predstavlja i „fabrikovanje istine, huškanje i hajku iz najgorih vremena devedesetih“.

Prijavu REM-u podneće, prema najavi, Tamara Milenković- Kerković (Dveri), Đorđe Stanković (Narodna stranka) i Jelena Milošević (Stranka slobode i pravde), svako ponaosob.

Poslanici su poručili da će ovakvi mediji, ukoliko ne sada, odgovarati kada se promeni vlast.

Podsetili su, pritom, da televizija „Bela mi“ i drugi mediji u vlasništvu članova porodice Radomirović od početka konkursnog sufinansiranja medijskih projekata 2015. godine dobijaju i po više od 60 odsto budžetskoj sredstava odvojenih za ovu namenu, što je ubedljivo najviše u odnosu na ostale medije.

Uprkos tome, vrata te televizije su za opoziciju potpuno zatvorena, kazali su.

U spornom komentaru, posvećenom pre svega incidentima na tom skupštinskom zasedanju, opozicija je optužena da je „kadra da proda državu kako bi satrla Vučića“, dovedena je u vezu sa Aljbinom Kurtijem i drugim „neprijateljima“ Srbije, njeno ponašanje označeno je kao „bolesno“, a svi oni koji se ne slažu sa vladajućom politikom okarakterisani su kao „izrodi“.

Autorka priloga je navela da opozicioni poslanici Vučića nisu ni slušali već im je „juriš bio ključna stvar, kako bi ostvarili svoj cilj“, poručujući da će to „malo teže ići, jer Vučić ipak nije Milošević“.

Pozivajući se na svoju „nepismenu babu“, ona je dodala da onaj ko ogovara nekog iz svoje kuće, a Srbija je naša kuća, nikada „nije čovek“, već  „izrod familije“ i „bezbožnik“, koga se „treba odreći, pa makar ti iz oka ispao“.

Poslanica Milošević objašnjava da zna da u REM-u sedi Olivera Zekić, ali da će podneti prijavu zbog ovakvog medijskog sadtržaja jer je to „njena građanska dužnost“.

„Zgrožena sam izveštavanjem novinarke Vidojković o ovoj sednici Skupštine Srbije. U skupštinskim klupama su samo tri poslanika iz Niša, i posle njenog priloga možemo da očekujemo da nas neko ko je to gledao napadne na ulici jer navodno radimo za Kurtija. Televizija „Bela mi“ i služi da širi propagandu i mržnju i da truje i huška građane Niša protiv kritičara vlasti, umesto da objektivno i nepristrasno informiše, na šta je zakon obavezuje“, kaže Milošević za Danas.

Poslanik Stanković kaže da ovakvo ponašanje medija treba sankcionisati, te da novinarka Vidojković i „televizija Bela mi, u najmanju ruku, treba da se izvine građanima“ zbog ovakvog priloga o opozicionim poslanicima, kojima „oči nisu videli“, jer im je pristup televiziji zabranjen.

„Reč je o kampanji i huškanju na nivou televizije Pink o Oliveru Ivanoviću“, ocenjuje on za Danas.

Poslanica Milenković – Kerković kaže da je „Bela mi“, između ostalog, izmanipulisala gledalište tvrdnjama da su opozicioni poslanici navodno hteli da se fizički obračunaju sa predsednikom Republike.

Njihov izlazak iz skupštinskih klupa bio je, međutim, protest „zbog opstrukcije parlamenta koji je flagrantnim kršenjem Poslovnika sprovodio njegov predsednik Vladimir Orlić“.

„Televizija Bela mi je, kao i televizija Pink, odavno prestala da bude medij, već je isključivo oružje vlasti i propagandna mašinerija SNS-a. Jasno je da zbog ogromnog novca koji svake godine dobija na konkursima za sufinansiranje medijskih projekata, od strane siromašnig građana Niša, ova televizija, koja je služila svakoj vlasti, nastavlja to radi i od kada državom i gradom vlada SNS. Ali, onaj koji istinu prodaje za novac iz budžeta Niša nije medij“, ocenjuje ona.

I ona smatra da je prilog ovakve sadržine „isto ono što je Pink radio sa Oliverom Ivanovićem“.

Podseća, takođe, da na toj televiziji predstavnika opozicije godinama nema, najpre sa obrazloženjem da se prate samo parlamentarne stranke, a kada je opozicija ušla u Skupštinu – i bez obrazloženja.

Dragan Đorđević, predsednik niškog Odbora za ljudska prava, koji se bavi i medijima, kaže da sporni prilog televizije „Bela mi“ „više liči na politički pamflet nego na medijski sadržaj i vraća nas u 90- te godine, kada su ustnovljeni domaći izdajnici i strani plaćenici“.

Objavljeni komentar sadrži niz optužbi bez argumenata, kao i uvrede, kojima nije mesto u medijskom sadržaju, kaže.

„Novinar ima pravo na svoje mišljenje, posebno u komentaru, ali on ne sme da izriče optužbe bez ikakvog utemeljenja, niti da ikoga vređa. Tvrdnje da je neko izdajnik koji hoće da proda svoju državu, izrečene u uzavreloj društvenoj atmosferi, i po važnom pitanju kakvo je status Kosova, targetiraju pripadnike cele jedne društvene grupe, odnosno opozicije, i predstavljaju svojevrstan govor mržnje. To je neporihvatljivo“, ocenjuje Đorđević za Danas.

Naši sagovornici podsećaju da je samo prošle godine iz gradskog budžeta za medijske projekte izdvojeno 85 miliona dinara, odnosno oko 780.000 evra, a da su čak 48,2 miliona dobili mediji čiji su vlasnici ili suvlasnici članovi porodice Radomirović.

Prema njihovim rečima, od početka konkursnog sufinansiranja ovim medijima je na gradskim konkursima dato „oko 4,5 miliona evra“.

Članovi porodice Radimirović su vlasnici ili suvlasnici televizije, radija i portala „Bela mi“, Niške televizije i jedinog niškog dnevnika, Narodnih novina.

Vlasnik televizije i novinarka se „brane ćutanjem“

Vlasnik televizije „Bela mi“ Vidosav Radomitović i novinarka Milena Vidojsković nisu odgvorili na pitanja Danasa o ovom slučaju.

Radomirović nije želeo da komentariše ocene opozicionih poslanika o spornom prilogu, te one da je ta televizija propagandna mašinerija SNS-a i oružje vlasti, kao ni  poruke da će zbog takvih medijskih sardržaja odgovarati.

Novinarka Vidojković je javnosti uskratila odgovore na naša pitanja vezana za ocene opozicionih poslanika o njenom prilogu i da je njime širila govor mržnje.

Nije odgovorila ni na pitanje da li smatra da je u ovom slučaju poštovala Zakon o javnom infomisanju i medijima i Kodeks novinara Srbije.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend