26. dec 2016.

Održano pripremno ročište po tužbi predsednika NUNS-a protiv Lukovića i E-novina

Po tužbi za naknadu nematerijalne štete zbog povrede časti i ugleda koju je predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović podneo protiv „E-Novina“ i glavnog i odgovornog urednika ovog medija Petra Lukovića, u Višem sudu u Beogradu je 23. decembra održano pripremno ročište.

Obradović traži da mu Luković i „E-novine“ isplate 450.000 dinara zbog, kako se navodi u tužbi, objavljivanja, odnosno prenošenja „neistinitih informacija, kao i uvrede na račun tužioca“ na internet stranici pomenutog medija.

Reč je o dva teksta od kojih je prvi pod naslovom „Kad je Ž. Mitrović sj…o V. Obradovića“ objavljen 26. januara ove godine. U tužbi stoji da je u spornom članku „nakon uvoda u kojem je iznet niz uvreda na račun tužioca“, preneto otvoreno pismo vlasnika Televizije „Pink“ Željka Mitrovića upućeno Obradoviću.

Predsednik NUNS-a tvrdi da nije tačno da je prvo pristao da učestvuje u emisiji „Teška reč“ koja se emituje na „Pinku“, a onda odustao, poslavši izvinjenje SMS porukom.

„Tužilac (Obradović-prim. nov.) nikada nije pristao da učestvuje u emisiji ‘Teška reč’… pa samim tim nije ni odustao, niti je poslao ‘izvinjavajuću’ SMS poruku, jer nije imao nikakav razlog da se izvinjava“, stoji u tužbi.

Obadović takođe odbija tvrdnje iz Mitrovićevog otvorenog pisma da pokušava da Televiziji „Pink“ oduzme pravo na prikazivanje dokumentarnog programa o društvenim devijacijama.

U tužbi se posebno ističe da se tvrdnja iz Mitrovićevog pisma, kako mu je Obradović SMS poruku poslao u alkoholisanom stanju, ponovila i u drugom spornom tekstu koji je Luković 8. februara objavio pod naslovom „Nunsovanje treznog Vukašina“.

Pored toga, Obradović u tužbi ukazuje da „tuženi ne samo što nisu u skladu sa zakonom objavili odgovor na informaciju bez komentara, već su u komentarima iznete brojne uvrede na račun tužioca…“.

U odgovoru Luković i njegov advokat osporavaju tužbeni zahtev.

„Čitajući tužbu sve više nam se čini da je ista adresirana na Željka Mitrovića i TV ‘Pink’, a ne na tužene, s obzirom na to da se na četiri strane od tuženih traži da se izjasne na istinitost mišljenja Željka Mitrovića, odnosno da li je mislio to što je mislio i da li je o tome mislio“, stoji između ostalog u odgovoru na tužbu.

U odgovoru zatim piše: “Što se tiče drugog testa (‘Nunsovanje treznog Vukašina’- prim. nov.), odnosno novog teksta novinara Petra Lukovića u formi kolumne, u njemu se iznose vrednosni sudovi, odnosno lični stavovi o sadržini i formi zahteva za objavljivanje odgovora na informaciju od 4. februara 2016. godine. Tužilac je na isti način kao što je preneo otvoreno pismo Ž. M.-a pokušao da prenese i demanti upućen Ž. M-u. Međutim, na portalu Pinka tog demantija nije bilo“.

Luković i njegov zastupnik su još u odgovoru istakli da se „iz priloženog vidi da su u tužbi nabrojane ‘uvrede’ ironičan stil pisanja, a koji se odnosi na opisivanje i doživljaj ponašanja tužioca uzrokovanih konkretnim životnim situacijama, odnosno ono što je tužilac govorio i radio u svojstvu predsednika NUNS-a“.

Na pripremnom ročitu obe strane iznele su svoje predloge za nastavak suđenja, a rasprava na kojoj bi trebalo da se obavi saslušanje Obradovića i Lukovića zakazana je za 31. mart 2017. godine.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend