20. maj 2020.

RTS se sve više pretvara u RTSNS

Cinično, neprimereno i sramno – ovim rečima su sagovornici Danasa ocenili način na koji je RTS-a napisao saopštenje upućeno lideru Dveri Bošku Obradoviću, koji već 11 dana štrajkuje glađu ispred Skupštine Srbije.

Jedan od njegovi zahteva je gostovanje na RTS u trajanju od 60 minuta, što je javni servis odbio.

U saopštenju se, između ostalog, navodi da bi to bio presedan „a taj presedan bi sutra mogao da postane pravilo jer bi sa puno prava svoj sat programa mogla da traži samohrana majka čija su deca gladna i bosa, student koji peti put pada na istom ispitu, fudbaler koji je promašio penal, ratar kome je nevreme uništilo letinu, partija koja ne može da pređe izborni cenzus…“, naveo je RTS.

Predsednik NUNS-a Željko Bodrožić ocenjuje za Danas da je neprimereno, „a može se reći i sramno“, skoro sve u tom saopštenju „i sada bi bilo pošteno da se Bujošević, Stefanović i urednici Informativnog programa potpisuju kao RTSNS“.

– Oni već dugo obmanjuju svoje sugrađane koji ih plaćaju da bi dobili istinite i pravovremene informacije i saopštenje samo potvrđuje koliko su zabrazdili u svojoj bezobzirnosti i brutalnosti prema svakom ko se usudi da kritikuje njihovog partijskog šefa ili istražuje i objavljuje sumnjive poslove, odluke i nabavke vlasti. I zaista me više ništa ne čudi, niti iznenađuje kada su u pitanju čelnici RTS-a i propagandisti iz Informativnog programa medijskog servisa svih građana Srbije i nemam dilemu da će ostati upamćeni kao Komrakovi i Milanovići druge dekade 21. veka – smatra Bodrožić.

Novinar Vukašin Obradović ocenjuje za naš list da „nadobudan i bahat ton saopštenja“ pokazuje da čelni ljudi RTS nemaju ni nameru da glume javni servis, medij koji bi po definiciji trebalo da ima jednak odnos prema svim građanima Srbije bez obzira na njihova uverenja.

– Bujošević je ovo pismo intonirao kako bi se, pre svega, dodvorio vlasti, bez ikakve želje da primerenim i odmerenim argumentima odgovori na zahtev Boška Obradovića. Generalni direktor je pristojnost zamenio ulagivačkim tonom jer očigledno su mu misli više išle ka Andrićevom vencu i mogućnosti da zadrži fotelju čelnog čoveka RTS, nego li ka pristojnoj komunikaciji na koju ga obavezuje funkcija – ističe Obradović.

Prema njegovim rečima, ovako se stiče utisak da je je rukovodstvo javnog servisa samo glasnogovornik režima jer, uz sasvim nepotrebnu dozu cinizma, neprimerenu javnoj komunikaciji, ponavlja argumente esenesovskog establišmenta.

– Ono što posebno zabrinjava je to što je ovakvo pismo odaslato usred predizborne kampanje u kojoj bi javni servis trebalo da ima centralnu ulogu u odmerenom, ravnopravnom i civilizovanom izveštavanju. Na taj način, RTS argumentima, i još više interpretacijom, uverava sve one koji ionako gaje duboku sumnju u objektivnost javnog servisa kad je u pitanju predizborna kampanja da su njihova strahovanja sasvim opravdana – zaključuje Obradović.

– Cinično, u najboljem maniru onih kojima je u prvom planu služenje vlastima a ne informisanje i rad u korist građana, što bi trebalo da bude definicija televizije koju finansiraju i građani – ovim rečima urednik Cenzolovke Perica Gunjić ocenjuje ton i sadržaj saopštenja upućenog lideru Dveri.

Prema njegovim rečima, Obradovićev zahtev su u RTS-u postavili na nivo zahteva otmičara ili terorista sa kojima nema pregovaranja.

– To što je u Srbiji godinama oteto pravo na podjednak tretman političkih stranaka na RTS-u i što preko tzv javnog servisa vlast teroriše sve svoje protivnike, uključujući i kritičke novinare, zbog čega Obradovićev zahtev ima smisla, očigledno nije bitno urednicima, ako oni uopšte donose odluke u vezi sa sopstvenim programom – kaže Gunjić.

Predsednik i potpredsednik Dveri – Boško Obradović i Ivan Kostić, uputili su juče otvoreno pismo i odgovor Radio televiziji Srbije (RTS), odnosno generalnom direktoru i glavnom uredniku – Draganu Bujoševiću i Nenadu Lj. Stefanoviću.

U pismu navode da su kao narodni poslanici tražili „60 minuta na RTS-u koja je vlasništvo građana naše zemlje“ da bi „građani mogli da čuju istinu, da objasnimo razloge našeg štrajka glađu, da građani dobiju šansu da čuju šta se zaista dešava u državi, jer vas građani za to plaćaju“.

„Vi ste ovaj zahtev odbili, pozivajući se na vašu nezavisnost i nepristrasno informisanje. Naveli ste da ne odustajemo od namere da budemo nezakoniti glavni urednik Informativnog programa. Jedini nezakoniti urednik Informativnog programa RTS je Aleksandar Vučić, i ne samo informativnog programa Javnog medijskog servisa već urednik cele Srbije. Kuću koja bi trebalo da bude javni servis svih građana pretvorili ste u megafon vašeg urednika Vučića, udavili ste je u laži, cenzuri, strahu zaposlenih. Permanentne neistine koje predstavljate kao vesti, svakodnevno dovođenje naroda u zabludu, prećutkivanje istine, širenje propagande je nešto što će zauvek obeležiti vas dvojicu, koji ste profesiju za koju vas narod plaća srozali do samog dna“, navode Obradović i Kostić i dodaju da „pravo na istinu nije stvar ni jedne stranke, niti bilo koje političke opcije, pravo na istinu je osnovno ljudsko pravo, koje ste upravo vas dvojica, za račun i lični interes vašeg urednika Aleksandra Vučića uskratili građanima Srbije“.

Radomirović: RTS ima rezervu prema Obradoviću

– Mogu da razumem da RTS ima rezervu prema čoveku koji je prošle godine ugrozio bezbednost zaposlenih na javnom servisu, ali na RTS-u mora da bude mesta i za samohranu majku čija su deca gladna i bosa, i za studenta koji peti put pada na istom ispitu, fudbalera koji je promašio penal, ratara kome je nevreme uništilo letinu, a i za Boška Obradovića. Tome služi javni servis – ocenio je za Danas predsednik UNS-a Vladimir Radomirović.

RTS iz 2011. godine

„Lider Srpske napredne stranke Tomislav Nikolić prekinuo je štrajk glađu posle osam dana, na molbu patrijarha Irineja. Po izlasku iz bolnice, Nikolić se pričestio na jutarnjoj liturgiji u Sabornoj crkvi. On je 16. aprila stupio u štrajk glađu i žeđu, tražeći od vlasti da zakažu vanredne parlamentarne izbore. Štrajk žeđu je prekinuo u četvrtak“, ovako je javni servis izveštavao pre devet godina, kada je tadašnji lider naprednjaka štrajkovao glađu. Javni servis je o njegovom zdravstvenom stanju i njegovim zahtevima svakodnevno izveštavao, a lidera SNS-a, tada najveće opozicione stranke, u bolnici je posetio i bivši predsednik Srbije Boris Tadić.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend