28. nov 2022.

Savet za štampu: Informer u dva teksta prekršio Kodeks

Komisija za žalbe Saveta za štampu je na jučerašnjoj sednici odlučila da je Informer u intervjuu sa ocem devojke povređene u udesu i tekstu o Boži Preleviću prekršio Kodeks novinara Srbije.

Snimak ekrana, Savet za štampu

Na tekst sa naslovom „POTRESNA ISPOVEST OCA DEVOJKE POVREĐENE U UDESU! Pijan mi unakazio ćerku, a sada se slobodno šeta i IZBEGAVA SUĐENjA!“, koji je objavljen na portalu Informer.rs, žalio se Aleksandar Marković. Njega je u tekstu otac povređene devojke optužio da je odgovoran za udes, a objavljeni su njegovi inicijali i blurovana fotografija.

Komisija za žalbe je odlučila da su prekršena poglavlja istinitost izveštavanja, odgovornost novinara i novinarska pažnja. Sa odlukom nije bio saglasan predstavnik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vlado Mareš, koji je rekao da je Komisija za žalbe u ovom slučaju stroga u proceni da je prekršen Kodeks.

„Mislim da su ispovesti ljudi koji su ojađeni kao ovaj čovek više nego dobrodošle i poželjne u medijima. Mediji zarađuju pare prenoseći sve ovo, a mislim da ne odstupaju previše od svog posla i etičkog kodeksa.  Ovaj čovek se žali iako nije nigde u tekstu imenovan“, obrazložio je Mareš, dodavši da smatra da u ovakvim slučajevima novinar ne mora u istom tekstu napisati šta kažu obe strane.

Nasuprot ovom stanovištu, predstavnik Asocijacije medija u Komisiji za žalbe Bojan Cvejić smatra da bi ovakvi slučajevi uvek trebalo da se ocene kao kršenje Kodeksa.

„Ovo je jedan od češćih primera kršenja Kodeksa koje imamo u dnevnoj štampi. Žao mi je što ovakvi slučajevi ne dolaze često kod nas, jer su ljudi koji se pominju u vestima iz crne hronike uglavnom obični ljudi koji još uvek nisu svesni svih dostupnih mehanizama zaštite i kome se mogu obratiti“, rekao je Cvejić.

Informeru nije upućen demanti na ovaj tekst, jer su podnosioci žalbe naveli da smatraju da nema efekta i da bi novi sadržaj o ovoj temi dodatno uznemirio žrtvu.

Na tekst objavljen u onlajn izdanju dnevnog lista Informer žalio se i advokat Božo Prelević. Nakon Prelevićevog nastupa na televiziji Nova S, gde je izneo svoje stavove u vezi sa izgradnjom autoputa od Kruševca do Čačka, u Informeru je objavljen uvredljiv sadržaj sa navodima da je on svojevremeno krao ratkapne.

Prelević je istakao da je tekst uvredljiv već u samom naslovu koji glasi „GLUP, GLUPLjI – BOŽA RATKAPNA!“.

Komisija za žalbe je u ovom slučaju jednoglasno odlučila da su prekršena poglavlja novinarska pažnja i odgovornost novinara.

Informer ni za jedan od ova dva teksta nije poslao odgovor Komisiji za žalbe.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend