02. jan 2019.

Spinovanje Ivana Ivanovića

Humorista i voditelj Ivan Ivanović je na svom tviteru u nekoliko navrata poslednjih dana napadao list Danas zato što je na sajtu našeg lista objavljena rečenica: „Ivan Ivanović tvrdi da je novi vlasnik TV Prva skinuo njegovu poslednju emisiju“.

Problem je, koliko smo shvatili iz tih tvitova, u reči „tvrdi“ – zbog koje Ivanović i saradnici kao i neki njegovi pratioci na toj društvenoj mreži – omalovažavaju i klevetaju našu medijsku kuću i našu slobodnu i nezavisnu uređivačku politiku.

Svako ko je iole medijski pismen zna da su vesti živa stvar i da se menjaju iz minuta u minut. Tako je i sa tom vešću: u petak predveče, u trenutku kada je Ivanović objavio da je novi vlasnik TV Prva skinuo njegovu emisiju, profesionalne norme su nam nalagale da objavimo da on to „tvrdi“, jer nije bilo potvrde druge strane. Kada je stiglo saopštenje TV Prva, mi smo ga odmah objavili na sajtu i tada je bilo jasno da je definitivno u pitanju tačna informacija. I u našem štampanom izdanju za subotu piše da je poslednja emisija „Veče sa Ivanom Ivanovićem“ skinuta sa programa, jer to tvrde obe strane.

To vam je isto kao kada bi neko komentarisao izveštaj sa fudbalske utakmice objavljen na sajtu Danasa, gde Zvezda posle 90 minuta pobedi Partizan sa 2:1, ali neko citira našu vest iz prvog poluvremena da Partizan vodi sa 0:1 i zbog toga nas optuži da navijamo za Partizan. Neverovatno je da jedan medijski profesionalac tako spinuje.

Povezane priče

Uzgred, i na sajtu drugih slobodnih medija pojavljuje se ista rečenica. To je lako proveriti prostim „guglanjem“. Na primer, na sajtu N1 piše u prvoj rečenici: „Voditelj Ivan Ivanović TVRDI da je novi vlasnik TV Prva skinuo sa programa večerašnju humanitarnu epizodu emisije Veče sa Ivanom Ivanovićem“ (http://rs.n1info.com/Vesti/a447932/Ivan-Ivanovic-Novi-vlasnik-TV-Prva-skinuo-sa-programa-moju-poslednju-emisiju.html).

Jasno nam je da Ivan Ivanović nije novinar, već zabavljač i ugostitelj, tako da ne mora da zna šta su profesionalna novinarska pravila. Ali je veoma zlonamerno što on u svom obračunu sa medijskom kućom u kojoj je radio prethodnih 10 godina i gde je u vreme očigledne cenzure na tom kanalu bio član uređivačkog kolegijuma, kao urednik Zabavnog programa, u paketu napada i list Danas. Mi mu zaista želimo da svoju bitku istera do kraja, ali neka nas iz Danasa zaobiđe, mi naše bitke vodimo već 21 godinu sa raznim vlastima u mnogo težim uslovima nego što ih je imao on radeći svoju emisiju.

Što se tiče ismevanja tekstova na Danasovom sajtu u njegovoj poslednjoj neemitovanoj emisiji, to takođe više govori o njemu nego o nama. Mada, zanimljivo, mi smo taj deo iz njegove emisije objavili na sajtu Danasa bez ikakvih naših komentara. Nađite sličan primer da neko u ovoj zemlji prihvata kritiku na taj način.

Redakcija Danasa će nastaviti da profesionalno prati i izveštava o famoznom slučaju „Ivan Ivanović napušta Televiziju Prva“, jer list Danas se trudi da profesionalno piše o ugroženim slobodnomislećim ljudima već dve decenije na isti način. I nama je žao što neće biti Ivanoviće emisije koja je u mnogim epizodama bila veoma kvalitetna. Izuzimajući one epizode kada je Ivanović pravio marketing političarima, dovodeći u emisiju i opušteno ćaskajući sa tadašnjim predsednikom Tomislavom Nikolićem, tadašnjim premijerom Ivicom Dačićem, tadašnjim premijerom Aleksandrom Vučićem (doduše, ta emisija se zvala „Prva pita premijera“) i drugima. Takođe bismo mu preporučili da se novinarima Danasa javlja na telefon, a ne da potura osobu koja se predstavlja kao njegova lična asistentkinja, tako ćemo lakše komunicirati i proveravati informacije. I mnogo veće zvezde od Ivana Ivanovića odgovaraju lično na naša pitanja.

Ne ulazimo u to da li je novi vlasnik pravi razlog njegovog napuštanja te televizije, mi smo jedni od retkih koji su temeljno izveštavali o slučaju „Telekom kupuje Kopernikus“ i „Kopernikus kupuje Prvu i O2“, ali bilo bi lepo da Ivan Ivanović otkrije javnosti da li je pre odluke o napuštanju Prve na svoju inicijativu počeo da pregovara sa jednim drugim kanalom. Samo da kaže – da ili ne, detalji nam ne trebaju, poštujemo poslovnu tajnu. I da nam kaže: kakva je razlika između ovog novog vlasnika i onog prethodnog koji je skinuo „Utisak nedelje“, upropastio B92 i napravio „dozirani“ informativni program.

Želimo ekipi emisije „Veče sa Ivanom Ivanovićem“ da se što pre vrati na televizijske ekrane i sve najbolje u Novoj godini.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend