11. maj 2019.

Sud naložio RTS-u da objavi demanti Dragana Šolaka

Apelacioni sud u Beogradu potvrdio je presudu Višeg suda kojom je Radio-televiziji Srbije (RTS) naloženo da objavi odgovor Dragana Šolaka na neistinite informacije da je navodno koristio malteški poreski sistem da prebaci profit i plati manji porez nego u Srbiji.

Apelacioni sud odbio je žalbu RTS-a kao neosnovanu, i potvrdio prvostepenu presudu u korist Dragana Šolaka kojom je RTS-u naloženo da bez odlaganja, a najkasnije u drugoj narednoj emisiji od prispeća presude, u istom terminu, objavi odgovor na informaciju o navodnom izbegavanju plaćanja poreza u Srbiji, koju je ta medijska kuća objavila u Dnevniku RTS 1, 6. januara 2018. godine.

RTS-u je naloženo da objavi odgovor punomoćnice Dragana Šolaka, sledeće sadržine:

„Poštovani, u ime Dragana Šolaka, ovim putem demantujemo neistinite navode objavljene u prilogu koji je prvi program televezije Srbije (RTS 1) objavio u drugom dnevniku RTS, dana 6. januara 2018. godine u 19.50 časova. Prenoseći navode sa portala Malta Today, RTS ih je dopunio netačnim navodima da su gospodin Dragan Šolak, njegova supruga i dvoje dece, ‘izdržavana lica’, koristili malteški poreski sistem da prebace profit i plate manji porez ‘nego što bi u Srbiji’. U tekstu portala Malta Today, ne postoji bilo kakvo pozivanje na Srbiju, niti se navodi da je postojala namera da se plati manji porez nego u Srbiji. Gospodin Šolak sa porodicom duži niz godina živi u Švajcarskoj, gde im je stalno prebivalište i centar svih životnih aktivnosti i gde su gospodin Šolak i njegova supruga poreski rezidenti i sve poreze i sve druge obaveze redovno izmiruju. Oni nisu uopšte poreski rezidenti Srbije, u skladu sa srpskim poreskim propisima, jer u Srbiji ne žive i bilo kakav postupak u njihovom životu nije usmeren na to da se uskrati plaćanje bilo kakvog poreza u Srbiji.“

Presudom je RTS obavezan i da Šolaku isplati 87.600 dinara, na ime naknade troškova parničnog postupka.

Dragan Šolak tužio je RTS nakon što ta medijska kuća nije objavila njegov demanti, dok ga glavni i odgovorni urednik nije obavestio o razlozima neobjavljivanja.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend