11. dec 2018.

Žikina pozajmljenica: Najmanje 29 kolumni Živorada Nikolića objavljenih u Kuriru su plagijati

Novinar Živorad Nikolić, poznatiji kao Žika Šarenica, plagirao je više od polovine svojih tekstova u dnevnom listu Kurir. Od 51 teksta, koliko ih je napisao od 3. decembra 2017. godine, Fake News Tragač je za 29 utvrdio da je reč o kompletnom ili delimičnom plagijatu.

Foto: Facebook

Na primer, u tekstu od prošle nedelje (9. decembra) sa naslovom „Složni mozaik Srbije“, Nikolić je potpisao tekst posvećen sajmu nacionalnih manjina koji se održava na Međunarodni dan ljudskih prava. Ipak, taj tekst je identičan Tanjugovoj vesti, koju je RTS objavio pre tačno godinu dana.

Prvi tekst za koji je Tragač uspešno utvrdio da je plagijat Nikolić je objavio 1. aprila ove godine, kada je u potpunosti preuzeo tekst sa sajta Blica od pre dve godine.

Počevši sa kolumnom objavljenom 20. maja, Živorad Nikolić je u svega dva navrata napisao tekstove za koje nismo mogli da utvrdimo da su odnekud prepisani. Rečenice iz ostalih tekstova se u istom obliku mogu naći i na drugim sajtovima gde su objavljene mnogo ranije.

Recimo, 2. septembra u tekstu „Roštilj naš nasušni“, delovi su preuzeti sa više različitih mesta. Prva polovina je zapravo agencijska vest koju su preuzeli mnogi mediji, a iz koje je Nikolić preuzeo izjavu gradonačelnika Leskovca i napisao je bez navođenja njegovog imena. Drugi deo teksta preuzet je sa RTS-a. Sam kraj se u istom obliku može naći i na sajtu kompanije Meso kombinat d.o.o. iz Leskovca.

Takođe, nakon smrti profesora Miodraga Radovića, Nikolić je 5. avgusta objavio tekst naslova „Miodrag Radović, tumač snova“ u kom je predstavio biografiju ovog naučnika – biografiju koja se u potpuno identičnom obliku nalazi i na sajtu Akademske knjige.

Tekstovi su delimično ili u celosti prepisivani sa sajtova Blic, N1, RTS, Srbijanac, Belgrade Eye, National Geographic, Panacomp (turistička agencija), Upoznaj Crnu Goru, Blic žena, Vikipedija, Informer, Vrnjačka banja smeštaj, blog Nadice Janjić, Politika, Top Srbija, Akademska knjiga, Rtours (turistička agencija), Pogodak, Mesokombinat, Alo, Klub putnika, Zavod za zaštitu spomenika kulture Sremska Mitrovica, Kurir, Novosti, Punjeni paprikaš, Grad info i Telegraf.

U odeljku 9 Kodeksa novinara Srbije stoji da „novinar neće kao svoje potpisivati tekstove, crteže, ilustracije, fotografije, video i zvučne zapise drugih autora”. Nikolić je samo u dva navrata referisao na izvor koji je koristio.

U razgovoru za Fake News Tragač, Živorad Nikolić je potvrdio da je preuzimao teksotve drugih sajtova. „Ja nisam sveznajući. Neki tekstovi su moji autorski, neke prepišem, dodam, uzmem, štrpnem i to je to“, rekao je Nikolić.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend