14. apr 2016.

Kruševac: Medijski vilajet Radoice i Gašića

Potpredsednik, gazda i urednik: TV Plus Bratislava Gašića

Potpredsednik, gazda i urednik: TV Plus Bratislava Gašića

Za kruševačke televizije predstavnici opozicije ne postoje: ni jednog jedinog TV minuta nisu se domogli Vojislav Šešelj, Sanda Rašković Ivić i Dragan Marković Palma. U programu predviđenom za predstavljanje stranačkih kandidata dosad je bilo šestoro gostiju, od čega troje naprednjaka. Sve veći broj ministarskih poseta, otvaranja i zatvaranja gradilišta i prigodnih stranačkih akcija sprečava novinare da izveste čak i o događajima iz svog komšiluka

Napadi na aktiviste Demokratske stranke i Demokratske stranke Srbije u Kruševcu bili su vest dana 8. aprila za gotovo sve nacionalne medije. O dva odvojena incidenta u kojima je fizički napadnuto četvoro aktivista dve pomenute stranke izvestili su, između ostalih, RTS, Blic i Večernje novosti, a agencijske tekstove preneli su i Danas i N1. Ova vest se, međutim, nije pojavila ni na jednoj od tri lokalne televizije.

Objavljena je samo na dva kruševačka portala. Kruševac online, inače prema vlasti kritički nastrojen, objavio je i to da je jedan od dvoje aktivista DS-a bio povremeni dopisnik ovog medija.

Slučaj revoltiranih građana

Na konferenciji za novinare na kojoj su demokrate saopštile da je dvoje njihovih aktivista napadnuto dok su delili promotivni izborni materijal u kruševačkom naselju Dedina, da su im trojica napadača oduzela torbe sa izbornim materijalom i poručili im da će „Dedina uvek biti naprednjačka“,  nije bilo novinara Radio-televizije Kruševac (RTK) u vlasništvu Radoice Milosavljevića, ali ni Televizije Plus, čiji je vlasnik Bratislav Gašić.

TV Jefimija, koja inače slovi za medij naklonjeniji opozicionim političkim opcijama, poslala je  svoju ekipu, ali joj je, kako su kasnije objasnili, zakazala tehnika.

Kao ni Vojislavu Šešelju, pokušaj da se domogne koje sekunde televizijskog programa u Kruševcu nije uspeo ni Sandi Rašković Ivić

Dan kasnije SNS je sazvao vanrednu konferenciju za novinare, na kojoj je poslanički kandidat te partije Ivan Manojlović ponudio sledeće tumačenje napada na aktiviste DS-a: „Znate, odu u rodno mesto majke gospodina Bratislava Gašića i po njegovoj familiji dele bilten prepun uvreda i mržnje prema gospodinu Bratislavu Gašiću i misle da će narod da ostane ravnodušan.“

Izveštaj sa konferencije emitovan je u informativnim emisijama, a Radio-televizija Kruševac prikazala je nakon dnevnika i integralni snimak konferencije. Transkript Manojlovićevog obraćanja objavljen je i na portalu Kruševačka pobeda, koji je posle kraćeg perioda ponovo dostupan. Ovaj portal, inače, uglavnom verno prati kampanju kruševačkih naprednjaka.

Podsećanja radi, Ivan Manojlović odranije je poznat medijskoj javnosti, i to po konferenciji na kojoj je braneći bivšeg ministra odbrane Gašića optužio novinarku Zlatiju Labović da je namerno klekla da bi izazvala ministra (od čega se centrala stranke ogradila). Ovih dana Manojlović važi za jednog od popularnijih kruševačkih političara: posle vanredne konferencije, kao kandidat za poslanika na listi Aleksandar Vučić – Srbija pobeđuje, gostovao je na TV Plus u emisiji „Reč po reč“, a potom i u predizbornom programu RTK.

Nakon ovog incidenta, pet opozicionih stranaka u Kruševcu – DS, SRS, Dveri, Levica Srbije i Narodni pokret Srbije – prosledilo je saopštenje o dogovoru da zajednički čuvaju biračke kutije, zabrinuti zbog nasilja i moguće izborne krađe. O tome je izvestio samo portal Kruševac press.

Nova pobeda: „Može nam se!“

Nova pobeda: „Može nam se!“

NOVA POBEDA – NA ODMORU ZBOG CENZOLOVKE

Reagujući na tekst o predizbornom izveštavanju kruševačkih medija objavljen na Cenzolovci, glavni i odgovorni urednik portala Nova pobeda Igor Aleksić originalno je razrešio pitanje izveštavanja o izborima. „Otpisao“ je autorki ovih redova i objavio: „Do kraja izbora idemo na godišnji odmor, može nam se!“

U obrazloženju te odluke Aleksić se osvrće na ocenu da ima bombastične naslove i da ne prati predizborna dešavanja, objašnjavajući da u svom mediju može da radi šta hoće, kako hoće i dokle hoće: „Ovo je privatni portal. Imamo svoju uređivačku politiku. Ako želimo, možemo da ga posvetimo i nautici. Možemo da nemamo P od politike.“

Džaba ste i dolazili

Kao ni Vojislavu Šešelju, pokušaj da se domogne koje sekunde televizijskog programa u Kruševcu nije uspeo ni Sandi Rašković Ivić. Ona je, naime, provela dan na Trgu kosovskih junaka, uz štand svoje stranke. A izabrala je 7. april, Svetski dan zdravlja, o kojem je izveštavano u svim dnevnicima.

Tog dna u izbornom bloku dnevnika RTK prostor su dobili: tribina SNS-a u selu Gari, izjava odborničkog kandidata o radu Saveta za privredu SNS-a, vežbanje na Bagdali u organizaciji Saveta za sport i zdravlje SNS-a i izjava predstavnice Grupe građana Za Kruševac – Miodrag Đidić o prioritetima ove izborne liste u oblasti zdravstva. Ova grupa građana zapravo je kruševački odbor stranke Zajedno za Srbiju, koja na izbore na republičkom nivou izlazi sa DS-om, dok je na lokalnom nivou u lošim odnosima sa demokratama.

Do sada je u terminima rezervisanim za stranačko predstavljanje gostovao predsednik kruševačkih socijalista, troje kandidata SNS-a i dvoje kandidata liste Za Kruševac

Na TV Plus u izbornom bloku bila su samo dva priloga: vežbanje na Bagdali i detaljan izveštaj o poseti Bratislava Gašića „u pratnji Zorana Babića“ opštini Ćićevac, u kojoj su inače na vlasti demokrate. Na TV Jefimija prikazani su takođe vežbanje naprednjaka sa decom u parku Bagdala i izjava liste Za Kruševac – Miodrag Đidić. O poseti Gašića i Babića Ćićevcu Jefimija je izvestila još prethodnog dana. Sanda Rašković Ivić nije ni pomenuta.

Lider socijalista Ivica Dačić i njegov koalicioni partner Dragan Marković Palma u Kruševac su došli 6. aprila, na dan bombardovanja Beograda i Srbije u Drugom svetskom ratu. Izbornu konvenciju održali su u Spomen-parku Slobodište, a Dačiću je na Trgu mira uručeno priznanje za napore u uspostavljanju mira u regionu.

Palma je, što se medijske pažnje tiče, prošao kao i predsednica DSS-a Sanda Rašković Ivić, dok je Dačićevu posetu zabeležila jedino TV Jefimija kroz događaj na Trgu mira, ali ne kao stranačkog lidera, već kao ministra spoljnih poslova. Inače, RTK je u dnevniku tog dana ispratila pet događaja iz predizborne kampanje naprednjaka, uključujući i pozorišnu predstavu u Klubu penzionera, tribinu o zdravlju, te Gašićevu posetu (i donacije) jednom seoskom fudbalskom klubu u društvu Dragana Džajića. Objavljena je i akcija Akademije ženskog liderstva i tribina Đidićeve liste u jednoj mesnoj zajednici. Sličan predizborni blok emitovan je i na TV Plus, uz koju informaciju više o prethodnom radnom vikendu potpredsednika SNS-a i njegovih saradnika.

Poput DSS-a nedavno, ove nedelje je i Levica Srbije u Kruševcu održala konferenciju – za samo jednog novinara, i to iz redakcije nedeljnika Grad.

Radio-televizija Kruševac od prošlog vikenda ima vreme rezervisano za predizborno predstavljanje učesnika na lokalnim izborima. Ipak, kriterijumi za raspodelu planiranih termina, sudeći po prvih nekoliko dana, nisu sasvim jasni. Do sada je u polusatnim večernjim terminima gostovao predsednik kruševačkih socijalista Vladimir Tasić, troje kandidata SNS-a i dvoje kandidata liste Za Kruševac. Da li će i druge političke opcije doći na red, pokazaće se narednih dana.

Inače, RTK ima veliku regionalnu publiku, a u njenom sastavu je i nedavno redizajniran internet portal www.rtk.rs, na kome se može pratiti TV program. Iako je i na portalu evidentno selektivno političko predstavljanje stranačkih izbornih aktivnosti, ono je znatno umerenije.

IZBORI I MEDIJI

Između dva izborna kruga, lokalni mediji su privatizovani, pritisci na medije i novinare intenzivirani, a uprkos setu novih medijskih zakona, čini se da je ideal objektivnog, nepristrasnog i profesionalnog izveštavanja dalji nego ikad. Kako to izgleda u praksi? Kako o izborima izveštavaju mediji koji odnedavno imaju nove vlasnike? Kako se političari ponašaju prema novinarima lokalnih medija, a kako novinari prema njima? Tokom predizborne kampanje, o ovim temama za Cenzolovku pišu novinari iz Pančeva, Kragujevca, Kruševca, Čačka i Vranja.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend