13. apr 2016.

Pančevo: Glad i medijska priključenija

Pančevci putuju na miting: Prilog RTV Pančevo o pristalicama SNS-a

Pančevci putuju na miting: Prilog RTV Pančevo o pristalicama SNS-a

RTV Pančevo Radoice Milosavljevića i dalje direktno prenosi mitinge SNS-a ma gde da se održavaju, nedeljnik Pančevac otvara svoje strane za sve političke opcije, a politička borba u Pančevu se, po svoj prilici, iz medija preselila na društvene mreže

Medijske predizborne aktivnosti u Pančevu dobile su na dinamici prethodne sedmice kada je održan miting koalicije Aleksandra Vučića. Događaj koji su pratile nikad složenije tehničke mere (bina je podizana dva dana, pauk odnosio automobile građana koji ih nisu pravovremeno uklonili), ali i mere bezbednosti (okolne zgrade kontrolisale su policijske snage, a sedmospratnica Skupštine grada ispražnjena je pet sati pre okupljanja), ostaće ipak upamćen ne toliko po medijima koliko po dobacivanju iz publike da je narod gladan, na šta je predsednik SNS-a spremno odgovarao.

Putujemo, pa šta?

Pre svega, ovaj miting bio je prilika da se primete različiti standardi izveštavanja u različitim medijima. Dok je privatna RTV Pančevo, čiji je vlasnik Radioca Milosavljević, nastavila praksu direktnog prenosa mitinga SNS-a ma gde da se oni održavaju i uključivanja sa tih skupova, regionalni informativni portal 013info.rs već sutradan je pronašao „gladnog Pančevca“ i objavio razgovor sa njim.

Opozicioni predizborni prostor na privatnoj RTV Pančevo nije u međuvremenu promenjen: i dalje je sveden na ukupno dva i po minuta nedeljno, najčešće u dva priloga nešto duža od jednog minuta

Opozicioni predizborni prostor na privatnoj RTV Pančevo u međuvremenu nije promenjen: i dalje je sveden na ukupno dva i po minuta nedeljno, najčešće u dva priloga nešto duža od jednog minuta. Tako je, recimo, ova kuća prenela javne primedbe Lige socijaldemokrata Vojvodine o pretučenom sugrađaninu koji je krvave glave napustio miting. Odmah potom prikazan je i odgovor lokalnog SNS-a na takve optužbe.

Ipak, sve to je nemerljivo u odnosu na sate programa posvećene predstavljanju vladajućeg SNS-a, i to u različitim formama: od nekoliko direktnih prenosa jednosatnih mitinga, preko nebrojenih poseta kandidata ove stranke gradu i regionu, do izjava kandidata SNS-a, koji imaju stavove o svim problemima i nude rešenja za njih.

Interesantno su promišljeni i prilozi o putovanjima na mitinge: u jednom od poslednjih je, recimo, javno objašnjeno da su ljudi autobusima putovali na novosadski miting naprednjaka, ali i istaknuto kako je to pokazatelj ujedinjenosti naprednjačkih pristalica. Naglašeno je još i da je, od 3.000 ljudi koji su krenuli na miting iz Banata, 1.000 njih baš iz Pančeva.

Edukacija u pokušaju

Rok za predaju izbornih lista bio je 8. april, pa će se narednih dana, kada budu ispravljene greške, znati i koje će sve opcije biti zastupljene na glasačkim listićima u Pančevu. Po refleksu stečenom tokom prethodnih decenija višepartizma, očekuje se da će predstavnici različitih opcija biti u prilici da se susretnu i polemišu o raznim problemima i njihovim potencijalnim rešenjima na privatnoj RTV Pančevo. Ipak, još nije izvesno da li će polemike ovaj put biti i, ukoliko je bude, kako će ona izgledati.

Objašnjenje: Medijsko-politička analiza na Tviteru

Objašnjenje: Medijsko-politička analiza na Tviteru

Privatni nedeljnik Pančevac otvorio je već ove sedmice prostor za predizbornu polemiku, pa su predstavnici raznih političkih opcija dobili priliku da kažu ono što smatraju bitnim. Istina, nisu dobili i priliku da se na tom prostoru nađu i njihove fotografije – makar veličine za ličnu kartu.

U borbi za takozvani regionalni uticaj privatizovani mediji u ovo predizborno vreme nastavljaju da insistiraju na praćenju događaja u Vršcu.

Ova interesantna pojava izraženija je na RTV Pančevo, koja je u seriji priloga o vršačkom komunalnom megapreduzeću „Drugi oktobar“ i direktoru Ljubisavu Šljiviću imala čak i edukativnu funkciju izveštavajući gledaoce da je „šljiva listopadno drvo“.

Opozicione stranke u međuvremenu koriste ono malo vremena koje im je pruženo na RTV Pančevo, ali se sve više okreću i posvećuju društvenim mrežama. Neki od njih svesni su da moraju da budu duhoviti kako bi bili primećeni. Bivša gradonačelnica i narodna poslanica DS-a Vesna Martinović, recimo, i sama je na neki način postala novinarka „objasnivši“ slikom na svom Tviter nalogu da je RTV Pančevo i privatizovana kako bi nesmetano prenosila mitinge SNS-a.

Inače, upravo miting SNS-a i njegov najinteresantniji akter – onaj gladni – još jedan su direktan dokaz da društvene mreže i te kako mogu da se koriste kao prostor za direktan politički obračun. Tako je kandidatkinja SNS-a iskoristila činjenicu da Fejsbuk stranica „gladnog Pančevca“ može biti i istinita i lažna, ali da je svakako upotrebljiva u političke svrhe: „otkriće“ da je taj Pančevac navodno dovoljno bogat da plaća egzotična putovanja kasnije su preneli i neki tabloidi naklonjeni SNS-u.

Posmatrajući medije po Pančevu, ostaje ipak nejasno kako su do sada propustili priliku da sve lidere stranaka koji su prošli kroz grad na Tamišu zaustave na nekoliko minuta i ekskluzivno priupitaju o opštim, ali i lokalnim problemima: konačno, to im je valjda posao.

Neće biti da lideri u kampanji za to nisu bili spremni.

IZBORI I MEDIJI

Između dva izborna kruga, lokalni mediji su privatizovani, pritisci na medije i novinare intenzivirani, a uprkos setu novih medijskih zakona, čini se da je ideal objektivnog, nepristrasnog i profesionalnog izveštavanja dalji nego ikad. Kako to izgleda u praksi? Kako o izborima izveštavaju mediji koji odnedavno imaju nove vlasnike? Kako se političari ponašaju prema novinarima lokalnih medija, a kako novinari prema njima? Tokom predizborne kampanje, o ovim temama za Cenzolovku pišu novinari iz Pančeva, Kragujevca, Kruševca, Čačka i Vranja.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend