07. okt 2016.

Društvene mreže ili iluzija sreće

Social Media Logotype BackgroundI, zaista, na profilima naših „prijatelja” nema tuge, nervoze, praznih frižidera, nemaštine, zabrinutosti, sumnje

Australijska tinejdžerka Esena O’Nil, koju svetski mediji opisuju kao zvezdu „Instagrama” i „Jutjuba”, objavila je rat društvenim mrežama, otkrivajući pravu pozadinu svojih fotografija i načina na koji je zarađivala novac putem društvenih mreža.

„Ja sam imala tzv. život iz snova, imala sam stotine hiljada pratilaca i lajkova, imam ugovore s najvećim modnim agencijama i hiljade poruka u kojima mi kompanije i brendovi nude novac da ih promovišem. Imala sam sve na društvenim mrežama, ali hoću da vam kažem da je ’imati sve’ na društvenim mrežama jedno veliko ništa u životu”, izjavila je Esena.

Broj pratilaca na njenom instagram profilu dosegao je 800.000, kada je odlučila da otkrije „mračnu stranu” društvenih mreža i zavisnost od njih.

Umesto naslova jedne od fotografija na kojoj opisuje da se ludo zabavlja, napisala je: „Plaćena sam za ovu fotografiju. Mi smo generacija kojoj je rečeno da konzumira i konzumira, bez preispitivanja odakle sve to dolazi i gde odlazi.”

„Gledala sam fotografije svih tih devojaka i manekenki i guglala njihove proporcije. Pitala sam se kako i ja da izgledam tako i mogu li uopšte tako da izgledam. Sa 12 godina rekla sam sebi vredeću onoliko koliko lajkova dobijem. Dozvolila sam sebi da me definišu brojevi. Pomislili biste da je 100.000 pratilaca dovoljno, ali nikad nije bilo dovoljno… Osećala sam se jadno, anksiozno i depresivno. Sve što sam radila godinama bilo je stvaranje savršenog života na internetu i dokazivanje da sam važna, lepa i kul.”

U trenutku kada sve više tinejdžerki, naravno i ne samo one, vrte do besvesti po „Fejsbuku”, a mediji nameću nerealne standarde za žensku, ali i mušku lepotu, poput onih da žena nikada ne sme biti „punačka”, čupava, s nesavršenim licem i kožom od trenutka kada se probudi, pa čak ni u snu – jer tu su noćne kreme, losioni, maske za podočnjake i tako dalje, da muškarci nikada ne plaču, da su obavezno nabildani i u pozi mačo-mena, ova mlada Australijanka napravila je veliki iskorak za svoju generaciju. To je trenutak kada njena poruka treba da stigne i do svih tinejdžerki i tinejdžera koji su opčinjeni modnim blogovima, manekenkama, modelima, poznatim ličnostima i njihovim savetima kako da naprave najbolju moguću fotografiju za društvene mreže i na taj način dospeju u identični začarani krug.

„Društvene mreže nisu realan život”, rečenica je koja je ostala na Eseninom instagram profilu, kao poziv na buđenje.

I, zaista, na profilima naših „prijatelja” nema tuge, nervoze, praznih frižidera, nemaštine, zabrinutosti, sumnje. Nema ni besa ni protesta. Preovlađuju žurke, kafe i hrana. Psi i mačke u raznim, tobože, smešnim situacijama… I iluzija da je to dovoljno za sreću.


Autor je novinar i publicista

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend