07. maj 2018.

Ne davimo Beograd dobio spor, Informer plaća 510.000 dinara

Inicijativa "Ne davimo Beograd" saopštila je da je dobila prvostepenu presudu, po tužbi protiv Dragana J. Vučićevića i dnevnog lista Informer.

izvor: nedavimobeograd.rs

Kako se navodi u saopštenju, tuženima je naloženo da aktivistima inicijative, Kseniji Radovanović, Dobrici Veselinoviću i Radomiru Lazoviću, na osnovu pretrpljenog duševnog bola i nematerijalne štete, zbog povrede časti i ugleda isplate po 100.000 dinara, a zbog povrede prava na autentičnost još po 70.000 dinara, što je ukupno 510.000 dinara.

Dodatno, tuženi su u obavezi da plate i sudske troškove u iznosu od 165 hiljada dinara.

Ovo je dobra odluka suda. Pisanje Informera je nedopustivo, ono ima za cilj pravljenje atmosfere linča, a potpuno je jasno da je ono neodvojivo od drugih pritisaka kojima smo bili izloženi u prošlosti u režiji vladajuće stranke. (Ksenija Radovanović)

Saopšteno je da je reč o jednom od serije članaka u okviru „kontinuirane kampanje organizovane sa ciljem da diskredituje aktivista inicijative“.

„U tekstu se, između ostalog, tvrdi da protesti koje je organizovala inicijativa Ne davimo Beograd treba da prerastu u nasilne demonstracije, haos, nemire, fizičke obračune, da ih organizuju EU i SAD, da su finansirani od strane Soroša i Rokfelera, da iza organizatora protesta stoje Janković, Šabić i ekstremni politički pokreti, a aktivisti inicijative prikazani su kao sluge stranog faktora, radikalna formacija koja želi da poljulja ustavni poredak, izdajnici, nasilnici, pa čak i kao neko ko bi mogao da ugrozi živote pojedinaca na vlasti“, saopšteno je.

Inicijativa podseća da su se, samo u prvih 100 dana od početka protesta zbog rušenja u Hercegovačkoj 2016. godine, aktivisti našli više od 40 puta na naslovnim i nosećim stranama Informera.

„Neki od naslova kojim su pokušali da nas diskredituju bili su: ‘Ubijanje Vučića’, ‘Šefovi žute patke hteli da linčuju Sinišu Malog’, ‘Kreće nasilje u Srbiji!’, ‘Soroš za haos u Srbiji dao skoro četiri miliona evra’, ‘Žuta patka hoće i da bije’, ‘Stranci daju milione za lažne afere u Srbiji’, ‘NATO podržao žutu patku'“, podseća se u saopštenju.

Inicijativa tvrdi da se „kampanja, orkestrirana iz krugova bliskih vlasti, u kojoj javnim pretnjama i komentarima učestvuju čak i pojedini narodni poslanici, nastavila do današnjih dana, a kulminirala je pretnjama i nasrtajima na aktiviste inicijative u toku izborne kampanje za skupštinu grada Beograda“.

Sav novac dobijen u ovom i drugim sporovima protiv Informera biće iskorišćen za nastavak rada inicijative, piše u saopštenju.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend