04. apr 2018.

Crowdfunding program Slavko Ćuruvija fondacije

Obuka i finansijska podrška za pokretanje crowdfunding kampanja za medije i udruženja koja realizuju projekte iz oblasti informative

Izvor: SĆF

Šta je crowdfuning?

Crowdfunding je alternativni model finansiranja, odnosno skup znanja i tehnika o prikupljanju novčanih sredstava od velikog broja „malih“ davalaca – najčešće običnih građana – radi realizacije nekog projekta ili ideje.

Zašto je crowdfunding važan za medije u Srbiji?

U uslovima malog, nerazvijenog i politički kontrolisanog medijskog tržišta na kome malobrojni oglašivači beže od kritički nastrojenih medija kao đavo od krsta a javni novac za konkursno sufinansiranje često završava na računima „podobnih“ medija, postavlja se pitanje – da li uopšte postoji model finansijske održivosti za nezavisno novinarstvo koji zaista radi?

Jedan od modela o kojima se mnogo priča, ali malo zna, jeste – crowdfunding.

Kako izgleda crowdfunding program Slavko Ćuruvija fondacije?

– Učesnici koji prođu selekciju biće pozvani da učestvuju u jednodnevnoj crowdfunding radionici 20. aprila u Beogradu. Troškovi puta, ishrane i smeštaja su pokriveni.

– Radionica je bazirana na regionalnom istraživanju medijskih crowdfunding modela koje je sprovela SĆF krajem 2017. i početkom 2018. godine.

– Nakon radionice, učesnici razvijaju sopstvene kampanje, uz podršku eksperata u oblasti crowdfundinga, medija, advertajzinga i društvenih mreža.

– Najbolji crowdfunding projekti dobiće finansijsku podršku za realizaciju kampanje.

Šta ćete naučiti u okviru programa?

– Šta je potrebno da bi jedan crowdfunding projekat uspeo?

– Da li je moguće izgraditi finansijsku održivost kroz crowdfunding?

– Kako da motivišete publiku da finansijski podrži rad vašeg medija?

– Kako da definišete ciljne grupe kampanje?

– Kako da izaberete prave poruke, kanale i sredstva kampanje?

– Koju platformu da koristite za prikupljanje novca?

Ko može da se prijavi?

– Lokalni onlajn, TV, radio ili štampani mediji aktivni na teritoriji Srbije, koji imaju informativnu produkciju

– Udruženja i neformalne grupe građana koja realizuju projekte i inicijative namenjene kvalitetnom informisanju javnosti, posebno one koje su namenjene lokalnim zajednicama

Kako da se prijavite?

Slanjem prijave na mail crowdfunding@slavkocuruvijafondacija.rs do 13. aprila 2018. godine. Prijava treba da sadrži:

– Osnovne informacije o mediju ili organizaciji koja aplicira

– Kratko motivaciono pismo: zašto misite da je crowdfunding dobro rešenje za vaš medij ili organizaciju? Imate li neke ideje o tome kako bi kampanja mogla da izgleda?

– Ime i prezime, funkcija i CV predstavnika medija/organizacije koji će učestvovati u radionici

– Kontakt-informacije

Kandidati će biti obavešteni o ishodu do ponedeljka, 16. aprila.

Slavko Ćuruvija fondacija zadržava pravo da zatraži dodatne informacije neophodne za ocenjivanje kvaliteta prijave.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend