27. apr 2022.

Hamović: Moćni mediji stvaraju ambijent koji uznemirava javnost

Medijska scena Srbije je tabloidna, izraženo antagonizovana, interesno centralizovana i zaodenuta u partijsku, što znači da njom trenutno u potpunosti upravlja vladajuća partija, a to šteti budućnosti naše države, izjavio je FoNetu direktor izdavačke kuće Klio, Zoran Hamović.

On je u serijalu razgovora Kiosk o medijskoj sceni Srbije ukazao da mediji „napadaju konzumente“ i upozorio da u se u tom medijskom „nasilju“ stvaraju neželjene i nepoželjne informacije od kojih građani moraju da „beže“.

Kako je podsetio, nekada su se građani borili za istinu, objektivnost i „prostor slobode u obaveštavanju“.

Danas, međutim, postoji iluzija neograničenog prostora, tehnološki unapređenog, ali i prostora „žongleraja i kupleraja“ u kojem apsolutno nema odgovornosti za posledice koje izazivaju informacije, predočio je Hamović.

Prema njegovoj oceni, televizije sa nacionalnom frekvencijom su „nesumnjivo najuticajnije, manipulativne, žestoko vezane uz vlast“ i stvaraju atmosferu u kojoj se vlastima veruje.

Infromacije su kreirane tako da se uspostavlja vrednosni sistem da je vreme u kojem živimo zaista zlatno, protumačio je Hamović i napomenuo da je „medijski konstrukt zlatnog vremena, u pedagoškom smislu, moćniji i superiorniji od onoga koji mi živimo“.

Kako je napomenuo, „mi više verujemo onome što nam se govori na tim medijima, nego sopstvenom životu, i zato su mediji opasni, a onaj ko radi na takvim medijima je deo zločina“,

Ti moćni mediji stvaraju ambijent koji uznemirava javnost, stvaraju vrednosnu konfuziju i zato građane zbunjuje razlika između onoga što je medijski konstrukt i onoga što mi živimo, obrazložio je Hamović.

To građane, prema njegovom mišljenju, lišava duhovnog života, stavlja ih „u procep“ u kojem ne mogu da deluju, niti mogu da se pobune.

Osim toga, smatra Hamović, novinari učestvuju u gradnji medijske konstrukcije u kojoj određena društvena grupa ima ogromnu ekonomsku korist.

Nije reč samo o stvaranju nečijeg imidža, nego i o funkcionalnosti tog imidža, jer se njegova moć rasprostire tamo gde su građani najosetljiviji.

„Čitav ambijent je izgrađen tako da mi budemo neprekidno ponižavani, ali zadovoljni zbog tog poniženja“, poručio je Hamović.

Ta vrsta ambijenta koji su izgradili mediji, kako je obrzložio, vrlo je opasna na duge staze, jer svi zaboravljaju mlađe konzumente i ranjive grupe, decu i najstarije.

Prema njegovom viđenju, zbog „takve medijske agresije“ mladi i najstariji „nasedaju“ na neželjene informacije, jer „nemaju kriterijume“.

Oni koji neće da gledaju, slušaju i čitaju takve medijske sadržaje odredili su sebi sudbinu tako što su rekli da neće da se „drogiraju“, konstatovao je Hamović i ukazao na „veliki broj onih koji učestvuju u emisijama u kojima se glorifikuje glupost“.

„Treba da izvršimo kolektivno samoubistvo“ ako je to uzor za mlade i mera standarada do kojeg smo došli u medijima, rekao je on i ilustrovao da imamo tabloidnu verziju života.

On je još skrenuo pažnju na ambijent u kojem je „za naše pare napravljena gomila laži, ambijent zlatne zemlje sa divnom perspektivom i neupitnošću spram onoga ko je u ovom trenutku vodi“.

Hamović nema ništa protiv nečije pobede zbog ostvarenih rezultata, ali je protiv „laži, manipulacija, zloupotrebe i krađe“, jer ta vrsta pobede, „sa svim tim arsenalom“, i nije pobeda.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend