14. nov 2019.

Polovina medija u Srbiji nema para za inovacije

Više od polovine medija, odnosno 52,6 odsto njih, kao najveću prepreku na putu ka inovacijama navodi nedostatak novca, pokazuju rezultati istraživanja o percepciji inovacija u medijskom okruženju koje je sprovela Asocijacija medija uz podršku Kabineta ministra za inovacije i tehnološki razvoj.

Istraživanje urađeno među medijskim profesionalcima, oglašivačima i delom javnosti, koje je predstavljeno danas na okruglom stolu Asocijacije medija “Inovacije u medijima” u Nišu, ukazuje i da petina smatra da je nepostojanje odgovornog poslovanja razlog nedostatku inovacijama u medijima, dok skoro 16 odsto ispitanika smatra da nedostaju ideje.

Takođe, svaki drugi smatra da je izvesno da će mediji u Srbiji obezbediti sebi bolji ekonomski položaj inovacijama, iako četvrtina ipak misli da je “to zabluda”.

“Ekonomska depresija medija ide ruku pod ruku kako sa globalnim medijskim tokovima tako i sa osiromašenjem samih potrošača koji su sve manje spremni da plaćaju sadržaj, samim tim i sa odlukom oglašivača da ne ulažu u medije, naročito tradicionalne, osim televizija, koji nemaju zadovoljavajući broj publike”, istakla je autorka istraživanja Ivana Milanović Hrašovec, novinarka nedeljnika Vreme.

Kao najefikasniji oblik medijskog biznis poslovanja 40 odsto vidi digitalni marketing, a skoro 55 odsto da je oglašavanje putem novih medija efektnije.

Rezultati istraživanja pokazuju i da se medijski profesionalci najviše svakodnevno informišu preko Interneta – u 84,2 odsto slučajeva, televizije 12,3 odsto, a kroz novine svega 3,5 odsto.

Kada je reč o internet verzijama tradicionalnih medija, oko 60 odsto istaklo je da ih više prati nego klasičnu verziju tih medija, samo internet 17,5 odsto i isto toliko samo klasičnu verziju. Tri četvrtine smatra da tradicionalni mediji ipak nisu prevaziđeni, misleći pogotovo na televiziju.

“U novim uslovima koje je nametnula digitalna revolucija, evidentno je da se pažnja medijskih potrošača već uveliko premešta sa tradicionalnih ka novim medijima. Kod mladih, u starosnoj grupi od 20-35 godina, transfer ka novim medijima je izraženiji i čini se već završenim. Svest o neophodnosti prilagođavanja novoj tržišnoj situaciji prisutna je u skoro svim medijima, što potvrđuje i mišljenje oko polovine ispitanika”, ocenila je autorka istraživanja na okruglom stolu u Nišu.

Svaki peti spreman da plati za medijski sadržaj

Istraživanje Asocijacije medije ukazuje da je petina medijskih profesionalaca, koji su učestvovali u upitniku, spremno da donira ukoliko bi medij koji prate to tražio. Takođe, skoro 16 odsto njih kaže da se ponekad pretplate, a sedam odsto je već pretplaćeno na neki od medija.

B. C.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend