Autori istraživanja su stručnjaci SHARE Fondacije, a Indeks privatnosti u medijima u Srbiji rangira 50 medija sa aspekta poštovanja standarda zaštite privatnosti.
Kako navode autori, imajući u vidu da je zaštita privatnosti relativno nov koncept koji još nije u potpunosti zaživeo u našem društvu, ne čudi podatak da većina medija u Srbiji nema razvijene procedure ni znanja u pogledu ispunjavanja standarda propisanih Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.
U pet najbolje rangiranih medija našli su se Danas, Mozzart Sport, BizLife, te B92 i 021.rs koji dele četvrto mesto.
Istraživači SHARE Fondacije navode da se konekcija uređaja i sajta odvija po sigurnom protokolu, te da podaci korisnika ne napuštaju Srbiju. Ipak, uočeno je da postoji prostor da unapređenje razumljivosti politike privatnosti, za potpuno ispunjavanje zahteva propisanih Zakonom o informisanju korisnika o obradi ličnih podataka, kao i za jednostavniji način za uskraćivanje pristanka za postavljanje „kolačića“. Takođe, protiv portala nema odluka o kršenju etičkog kodeksa u oblasti privatnosti.
Portal 021 će iskoristiti sugestije, analizu i preporuke SHARE Fondacije kako bi unapredio sigurnost svojih korisnika.
Bojan Perkov iz SHARE Fondacije kaže da je izuzetno važno da mediji razumeju svoju ulogu u ekosistemu prikupljanja i obrade ličnih podataka.
„Postoji čitav niz drugih aktera, od IT giganta do drugih privatnih kompanija, koji monetizuju podatke njihove publike, od čega mediji često nemaju previše koristi, a izlažu se potencijalnom riziku jer obrađuju podatke o ličnosti bez odgovarajućih mera i procedura. Čini se da je to pre slučaj zbog nepoznavanja tehničkih procesa u digitalnom okruženju, nego zbog svesnog izigravanja zakona“, poručuje Perkov.
Uzimajući u obzir funkcionisanje medija u digitalnom okruženju, neophodno je postojeće prakse i interne politike unaprediti kako bi sa jedne strane mogli da iskoriste potencijale digitalne ekonomije, a sa druge poštovali privatnost svoje publike.
Stručnjaci SHARE Fondacije najavljuju da će se istraživanje periodično ponavljati kako bi se pratio razvoj praksi medija i ažurirale promene.
Kako u najezdi laži i gubitka poverenja u medije osnažiti informisanje u interesu građana i svest o značaju pouzdane vesti
Tabloidi brišu tekstove u kojima blate studente zato što moraju da dokažu da su tačni da im ne ugase portale
Deset istraživačkih priča koje svaki građanin Srbije treba da pročita
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.