19. okt 2021.

Glavni urednik nemačkog Bilda smenjen posle navoda o zloupotrebi položaja

Glavni urednik nemačkog lista Bild Džulijan Rajhelt (Julian Reichelt) smenjen je sa funkcije posle navoda da je zloupotrebljavao položaj, saopštila je danas izdavačka kuća Aksel Špringer.

Kompanija je navela da odluka o smeni 41-godišnjeg Rajhelta momentalno stupa na snagu i da je doneta posle novih informacija o njegovom ponašanju.

Rajhelt, jedna od najmoćnijih ličnosti u nemačkim medijima, nakratko je suspendovan sa funkcije ove godine, ali je vraćen na posao nakon što je kompanija Aksel Špringer, izdavač Bilda, zaključila da njegove radnje nisu razlog za otkaz.

U obrazloženju današnje odluke kompanija je navela da Rajhelt „nije jasno razdvojio lična i privatna pitanja“ od poslovnih nakon što je od njega to zatraženo posle interne istrage.

Rajhelt je o tome i lagao istražnu komisiju, naveo je izdavač i dodao da će ga na čelu najprodavanijeg nemačkog tabloida naslediti 37-godišnji Johanes Boi (Boie).

Smenjivanje Rajhelta usledilo je nakon što je Njujork tajms juče objavio detalje iz interne istrage protiv njega, navodeći da je dosadašnji moćnik imao aferu sa novinarkom koja je bila na praksi.

Juče se saznalo i da su novinari rivalske medijske grupe Ipen vodili istragu protiv njega i da je njihov izdavač Dirk Ipen sprečio objavljivanje izveštaja sa novim otkrićima.

U pismu, koje je sinoć kružilo društvenim mrežama, četiri člana istražnog tima grupe Ipen osudila su svoju medijsku organizaciju i samog Dirka Ipena zbog odluke da ne objave izveštaj, na kojem su radili mesecima. Pismo je poslato u petak, a izveštaj je trebalo da bude objavljen juče.

Oni su istraživali navode da je Rajhelt maltretirao zaposlene i zloupotrebio položaj u odnosu prema ženskom osoblju.

Medijska grupa Ipen branila je odluku o neobjavljivanju izveštaja, navodeći kao razlog činjenicu da je konkurencija Bildu.

„Kao medijska grupa koja je direktna konkurencija Bildu, moramo da pazimo da ne bude stvoren utisak da bismo možda želeli da nanesemo ekonomsku štetu konkurentu“, navela je kompanija koja poseduje brojne novine u Nemačkoj.

Grupa Ipen je negirala da su predstavnici Aksel Špringera vršili pritisak na nju po tom pitanju.

Četiri člana istražnog tima grupe Ipen negodovala su u pismu zbog neobjavljivanja izveštaja, navodeći da bi on izneo na videlo „nove i ekskluzivne“ informacije koje su advokati temeljno proverili.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend