02. nov 2017.

Hakeri postavljali vesti o izborima u SAD i na Instagram

Predstavnici društvene mreže Facebook otkrili su da je oko 20 miliona korisnika Instagrama u Sjedinjenim Američkim Državama videlo sadržaje koje su kreirali ruski operateri kako bi uticali na američke predsedničke izbore 2016. godine.

Ukupno je oko 150 miliona korisnika Fejsbuka i Instagrama videlo takve sadržaje tokom 2015. i 2016. godine, rekao je pravni direktor Fejsbuka Kolin Streč tokom saslušanja pred obaveštajnim povereništvom američkog Senata.

To je u poslednja dva dana drugo parlamentarno saslušanje posvećeno ulozi društvenih mreža u kampanji ruskog dezinformiranja.

Na Instagramu, koji pripada Fejsbuku, oko 120.000 objava stvorili su ruski operateri. Videlo ih je 16 miliona korisnika od oktobra 2016. i oko četiri miliona pre tog datuma, rekao je Streč.

Tome treba dodati 126 miliona korisnika Fejsbuka koji su videli članke ruske kompanije Interent Research Agency, povezane s ruskim obaveštajnim službama, kako bi uticali na izbore.

Ukupno je oko 150 miliona osoba bilo zahvaćeno ruskim dezinformacijama na te dve platforme, rekao je Streč.

Twitter i Google takođe učestvuju u saslušanju pred senatorima koji su besni zbog zakasnele reakcije internetskih divova protiv lažnih računa i robota kojima upravlja Rusija ili neke druge zemlje.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend