27. nov 2020.

Ne, vlast ne može da radi šta god hoće: Ponižavanjem novinara ponižavaju i građane

Piše Marija Obrenović

Bahat, ponižavajući tretman kritičkih novinara od strane vlasti na svim nivoima ne samo da ne nailazi na snažan solidarni odgovor medijske zajednice već i kod građana često izaziva razumevanje ili sleganje ramenima u stilu „oni su vlast, mogu da rade šta hoće“. Informacije koje političari daju samo „svojim“ medijima ne predstavljaju tek ponižavanje profesionalnih novinara, već i građana kojima su kvalitetne informacije neophodne uvek, a posebno u vreme kriza

18. nov 2020.

Direktor Kliničkog centra Sazdanović gluv za pitanja novinara iz Kragujevca, ali ne i za beogradske medije

Piše Violeta Glišić

Od početka epidemije koronavirusa Predrag Sazdanović ne odgovara na pozive kragujevačkih redakcija. Novinari do informacija iz Kliničkog centra Kragujevac dolaze gledajući njegova gostovanja na RTS-u, Prvoj i Pinku. Istovremeno, direktori u Institutu za javno zdravlje, Domu zdravlja i Hitnoj pomoći imaju profesionalan odnos sa novinarima

29. okt 2020.

Tabloidi uništili dopisničku mrežu iz Kragujevca, centar Šumadije nevidljiv za veći deo nacionalnih medija

Piše Violeta Glišić

Šokantne slike, krv i suze sa crne hronike, “tople ljudske priče” zajedno sa hajkama na političke protivnike vlasti jedino su što tabloidi traže od svojih dopisnika iz Kragujevca. Ostalo se prepisuje sa društvenih mreža ili lokalnih portala. Dok se iz centra Šumadije objavljuje tri puta manje vesti nego pre 10 godina, dopisnici lista Danas i agencija Beta se i dalje redovno bave važnim temama

16. okt 2020.

Od 195 miliona namenjenih medijima, 188 otišlo RTK. Iz budžeta plaćena i Žikina šarenica

Piše Violeta Glišić

Prethodnih pet godina Grad Kragujevac je bez posledica ignorisao Zakon o javnom informisanju i novac za proizvodnju medijskih sadržaja dodelio samo Radio-televiziji Kragujevac i emisiji Žikina šarenica, pokazuje istraživanje Res publike. Novac za oglašavanje otišao i tabloidima koji najviše krše Kodeks novinara, kao što su Srpski telegraf i Informer

07. okt 2020.

Javni interes

Piše Veran Matić

Izgleda da je trebao da se promeni gradonačelnik Kragujevca da bi u tom gradu nakon šest godina počeo da se primenjuje Zakon o javnom informisanju i medijma. Ignorantski odnos Radomira Nikolića (koji niko iz vlasti nikada nije osudio niti je on lično ni profesionalno sankcionisan!) godinama je lišavao tamošnje medije i novinare novčanih sredstava kojima bi trebao da se štiti i promoviše javni interes.

17. avg 2020.

Kad medijsku scenu kreira politička volja, a ne zakon

Odgovarajući na pitanje o sudbini Radio- televizije Kragujevac, u prvom obraćanju novinarima, nakon preuzimanja vlasti, gradonačelnik Radomir Nikolić nagovestio je mogućnost stečaja kao jednu od opcija. Šest godina kasnije, sa funkcije odlazi kao spasilac RTK, od koje je zimus zato nagrađen i zahvalnicom. Problem je, međutim, što medijska politika koju je sprovodio nije doprinela kvalitetnijem informisanju građana, već stvaranju neodrživog stanja, zbog kog najveću štetu trpe upravo Kragujevčanke i Kragujevčani.

13. avg 2020.

Provladin tabloid omiljeno mesto za oglašavanje gradske uprave

Televizija Pink je jedini mediji koji je, pored RTK, imao mogućnost da u periodu od 2015. do 2019. godine koristi sredstva iz budžeta grada Kragujevca za proizvodnju medijskog sadržaja, i to na osnovu direktne pogodbe. Kako konkurs za sufinansiranje medijskih projekata od javnog interesa u Kragujevcu nikada nije sproveden, novac iz gradske kase dobilo je još samo nekoliko štampanih medija kao naknadu za usluge oglašavanja.

05. avg 2020.

Državna pomoć iz gradske kase samo za RTK

Tokom pet godina, od januara 2015. do kraja 2019. iz budžeta grada Kragujevca za informisanje i promociju potrošeno je nešto više od 195 miliona dinara. To pokazuju podaci koje je udruženju Res Publika dostavila lokalna samouprava po osnovu zahteva za pristup informacijama od javnog značaja. 

17. jul 2020.

Otkaz novinarki RTK zbog dolaska na posao i „uznemiravanja“ direktorke

Piše J. Pešić
IZVOR UNS

Posle incidenta u kancelariji direktorke Radio-televizije Kragujevac (RTK) Snežani Ćeriman, novinarki te medijske kuće uručen je otkaz zbog „nepoštovanja radne discipline“. Dok direktorka i dvojica zaposlenih tvrde da je novinarka od ulaska u kancelariju htela da izazove sukob i svađu, Ćeriman tvrdi da je njen nastup bio pristojan.

11. jun 2020.

Nezavisni mediji u nedostatku vazduha

Piše Vuk Jeremić
IZVOR Danas

Gordana Božić, direktorka „Kragujevačkih novina“, tek nedavno se vratila na posao, pošto najstariji nedeljnik u Kragujevcu nije izlazio tokom 52 dana vanrednog stanja.

15. maj 2020.

Medijski mrak u doba korone (5): Kako Kragujevčani da procene opasnost od zaraze ako ne znaju šta se zbiva u Kliničkom centru?

Piše Ivana Predić

Novinari su preko gradskih službi u Kragujevcu uspevali da dođu do informacija o epidemiji, ali ne i od institucije koja je za građane u vreme kada im je zdravlje ugroženo od izuzetne važnosti – Kliničkog centra, koji je povremeno bio otvoren samo za RTK, televiziju koja je i dalje u vlasništvu Grada

Send this to a friend