29. sep 2022.

U egzilu u Latviji ruski slobodni mediji pružaju otpor Kremlju

Hina
IZVOR HND

Protjerani u Latviju nakon ruskog napada na Ukrajinu, ruski slobodni mediji dali su si u zadaću da pružaju neovisne informacije milijunima sunarodnjaka izloženima propagandi Kremlja. „Oni koji kontroliraju informacije, kontroliraju situaciju”, rekao je Tihon Dzjadko, glavni urednik neovisnog ruskog TV kanala Dožd, koji sada ima sjedište u Rigi.

22. sep 2022.

Cenzura i progoni u Rusiji – kazne za novinske kuće zbog „lažnih“ izveštaja o mobilizaciji

Piše Nikola Krstić
IZVOR NUNS

Pristup pouzdanim i transparentnim informacijama u ovom kritičnom trenutku je ključan, a mediji moraju imati slobodu informirati o vojnim pozivima i drugim pitanjima koja se tiče javnosti, saopštili su iz Committee to Protect Journalists (CPJ) na najavu ruskog državnog regulatora za medije Roskomnadzor da bi mediji mogli biti kažnjeni ili biti blokirani zbog širenja „lažnih informacija“ o delimičnoj mobilizaciji vojnih rezervista od strane predsednika Vladimira Putina.

21. sep 2022.

Vučićeva izjava glavna vest na Raša tudeju

IZVOR N1

Izjava predsednika Srbije Aleksandra Vučića o nadolazećem svetskom sukobu, kakav svet nije video od 1945. godine, u utorak uveče bila je prva i glavna vest na sajtu Raša tudej na engleskom jeziku.

15. sep 2022.

Represija nad novinarima u Rusiji: Sud u Moskvi ukinuo novinarski sindikat

IZVOR HND

Moskovski gradski sud raspustio je danas Sindikat novinara i medijskih djelatnika (JMWU), neovisnu reprezentativnu organizaciju novinara i medijskih radnika u Rusiji. Europska federacija novinara (EFJ) i Međunarodna federacija novinara (IFJ) oštro osuđuju ovo nelegitimno političko suđenje, temeljeno na lažnim optužbama. IFJ i EFJ će nastaviti podržavati svoju podružnicu JMWU, priopćili su iz EFJ-a. 

12. sep 2022.

RSF: Ukinuti ruske propagandne TV kanale na francuskim satelitima

Denisdiderot.net
IZVOR NUNS

Francusko udruženje Reporteri bez (RSF), na osnovu izveštaja koji je pripremio Komitet Denis Didro, poslao je zvaničan zahtev francuskoj službi za komunikacije Arkom, u kome traži od njega da prekine emitovanje tri glavna ruska televizijska kanala (Rossiia1, Pervii Kanal, NTV) Eutelsat S.A.. Ovi kanali se emituju putem satelita i Eutelsat flote do 15 miliona ruskih domaćinstava, okupiranih teritorija Ukrajine i baltičkih država.

29. avg 2022.

Šest mjeseci rata u Ukrajini: O čemu smo pisali, a što može biti korisno medijima za izvještavanje o ratu

Piše Lejla Huremović

Rat u Ukrajini je ponovo pokrenuo važnost izvještavanja iz ratnih područja. Iako ovaj rat nije jedini koji se trenutno vodi u svijetu, za nas je on dodatno bio povod da napišemo seriju tekstova koji su imali za cilj da pomognu novinarima/kama u profesionalnijem pristupu izvještavanju iz rata, da doprinesu većoj fizičkoj, digitalnoj i mentalnoj zaštiti novinara/ki, te da pruže resurse i alate koji mogu olakšati istraživanje i izvještavanje o ratu.

27. avg 2022.

Pola godine rata u Ukrajini: Domaći mediji i dalje dominantno proruski

Piše Jovana Prešić
IZVOR Istinomer

Za razliku od prva tri meseca trajanja rata u Ukrajini kada je ova tema bila dominantna u medijima i u potpunosti marginalizovala sve druge teme, tokom leta se o njoj dvostruko manje izveštavalo, pokazuju podaci monitoringa medija koji sprovodi Crta. I pored toga, Rusija je u junu i julu ostala sila koja se daleko najviše pominje u svim vrstama medija. Češće pozitivno nego negativno.

Send this to a friend