25. sep 2019.

„Lažne vesti“ prihodovale četvrt milijarde dolara od reklama

Veb-sajtovi koji šire dezinformacije godišnje od reklamiranja prihoduju oko 235 miliona dolara, rezultati su istraživanja međunarodne koalicije Global Disinformation Index (GDI).

Pixabay

Analizom je obuhvaćeno 20.000 domena koje su druge organizacije ili mediji označili kao izvore namerno netačnih informacija, a nalazi sugerišu da su Gugl (Google) i EpNeksus (AppNexus) najčešći servisi za plasiranje reklama na te sajtove.

Istraživanje se bavilo isključivo programskim oglašavanjem, odnosno automatskom kupovinom i prodajom oglasnog prostora putem softvera, koje je činilo dve trećine svih digitalnih oglasa u 2019. godini. Gugl pruža programske oglase za najveći deo domena koje je GDI ocenjivao, oko 70%, što je srazmerno puno u odnosu na tržišni udeo te kompanije.

Neki od analiziranih slučajeva uključuju i velike medije koje su nevladine organizacije označile kao izvore dezinformacija, poput RT-ja (ranije poznatog kao Russia Today) i Sputnjika (sputniknews.com).

GDI ocenjuje da se problem tiče celokupnog tržišta digitalnih oglašivača, koje će zahtevati angažovanje svih učesnika.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend