29. avg 2019.

„Novosti“ prodate nepoznatoj firmi, javnosti nepoznatog biznismena iz Smedereva

Da li je jedna od 24 sporne privatizacije postala - još spornija? Kompanija "Novosti" prodata je nepoznatoj firmi, široj javnosti nepoznatog biznismena iz Smedereva, tako što mu je država svoj udeo prodala za oko 300 miliona dinara. Sami detalji transakcije ostali su nejasni.

Osnovan pre šezdeset šest godina, nekad najtiražniji dnevnopolitički list u bivšoj Jugoslaviji prešao je dug put. Od slavnih osamdesetih, kada su novinari „Novosti“ otkrivali međunarodne afere, preko devedesetih, kada su bili deo propagandne mašinerije Slobodana Miloševića, do dvehiljaditih kada je njihovo vlasništvo bilo sve, samo ne transparentno.

Više ne – novi gazda je tridesetpetogodišnji Boban Rajić iz naselja Vučak pokraj Smedereva, koji je kupio Novosti za oko 2,5 miliona evra.

Jedini put kada se ime Bobana Rajića pojavilo u javnosti bilo je kada se kao vlasnik smederevskog preduzeća „Coka“ požalio javnosti da, kako je rekao, osobe iz kriminogene strukture prete njegovoj porodici, nakon što je kompanija „Merkator“ prestala da plaća nadoknadu za 20 objekata koje im je izdavao u zakup.

Od poslova sa lokalima do kupovine „Novosti“ Rajić je došao praktično preko noći. Njegova firma „Media 026“ koja je kupila štampariju „Borba“, većinskog vlasnika kompanije „Novosti“, osnovana je prošle godine, sa osnivačkim kapitalom od 100 dinara. Kako je od novčanice s likom Nikole Tesle stigla do 300 miliona dinara za kupovinu dnevnog lista nije poznato, jer finansijski izveštaj kompanija nije objavila, a Rajić se nije javljao na telefon.

„Meni ovo izgleda kao jedno pranje, ili pretpranje, do kog ćemo doći tek do nekog trećeg vlasnika koji će možda biti stvarni, a da je ovo neka uvertira za to. Svedoci smo kako su otišle dve nacionalne frekvencije – 02 i Prva – tako što je od para građana uzet kredit Telekoma, pa su te pare prebačene na račun kupaca, pa su kupci kupili nacionalnu frekvenciju“, smatra bivši šef deska „Večernjih novosti“ Srđan Škoro.

Opozicija smatra da je država dozvolila da još jedan medij završi kao plen pojedinaca bliskih vlastima. U Pokretu slobodnih građana smatraju da će „Novosti“, tradicionalno naklonjene režimu, sada biti stavljene u službu direktne promocije vladajuće partije, dok se u Stranci slobode i pravde pitaju – kako i zašto je država dopustila da bude oštećena za milionske iznose.

„Gde je sve objavljen oglas za prodaju ove, jedne od najznačajnijih medijskih kuća? Kako je moguće da se kompanija koja ostvaruje prihod od 1,25 milijardi dinara i poslovnu dobit od 114 miliona, proda za 299 miliona dinara firmi koja ima nula dinara prihoda“, pita Marinika Tepić iz Stranke slobode i pravde.

Srđan Škoro smatra da je država transakciju morala da sprovede daleko transparentnije. Nije, kaže, poznato kako je dogovorena cifra od 2,5 miliona evra, da li je bilo drugih ponuđača, niti da li je novi vlasnik položio garancije, već je samo saopšteno da je preuzimanje završeno.

„Država je ta koja bi trebalo da unosi red, a ne nered. Štamparija nije privatno lice, pa je ono sad preprodavalo „Večernje novosti“, već je štamparija 80 odsto u državnom vlasništvu. Država bi trebalo da uspostavi tender, ili način kako se prodaje. Drugo, da vidimo šta se prodaje – šta je taj vlasnik kupio – da li je kupio celu kompaniju, ili je kupio list „Večernje novosti“, kaže Škoro.

Vlasnička struktura „Novosti“ tako je postala još zamršenija. Do skora nezvanični većinski vlasnik kompanije bio je biznismen Milan Beko, da bi na osnovu duga njegove firme država preuzela većinski udeo. Na mestu generalnog direktora, pak, ostao je Srđan Muškatirović, i to kao predstavnik Bekovog kapitala. On je prošlog meseca smenjen, a danas je odbio da za N1 komentariše najnoviju vlasničku transformaciju. Rukovodstvo „Novosti“ zasad se nije oglašavalo.


Video prilog televizije N1 pogledajte OVDE.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend