
Akcionarsko društvo "Politika", u većinskom vlasništvu države, odnosno državnih preduzeća, ponudilo je na prodaju svoj udeo u kompaniji koja izdaje dnevni list "Politika" i druga izdanja.

Telekom Srbija krajem jula ove godine obavestila je makedonsku antimonopolsku komisiju o planu da preuzme kompaniju Mondo INC, izdavača tabloida Kurir i još nekoliko medija. U Telekomu i dalje odbijaju da jasno kažu konačnu odluku, iako su očigledno krenuli u obiman posao prikupljanja dokumentacije i dozvola. „Jedno je da dobijete dozvolu regulatora, a drugo da li će doći do preuzimanja”, kratko je za Raskrikavanje prokomentarisao direktor Telekoma Vladimir Lučić. Ovoj nameri Telekoma prethodilo je, između ostalog i usvajanje novih medijskih zakona kojima je omogućeno da ova državna kompanija može da bude vlasnik medija.

Sada već nema sumnje - Telekom Srbija nedvosmisleno planira da kupi Mondo INC u vlasništvu Igora Žeželja. Taj plan predočen je makedonskoj antimonopolskoj komisiji, od koje Telekom mora da dobije dozvolu za ovu kupovinu, pošto u vlasništvu ima firmu koja posluje i na tržištu Severne Makedonije. Mondo INC je, podsetimo, između ostalog i izdavač dnevnog lista Kurir.
Marketinška agencija “Majo public”, u vlasništvu Jovane Joksimović i Manje Grčić, dobila je dva posla od “Srbija voza” u periodu od dve nedelje. Ovi poslovi, koji se odnose na odnose sa plasiranje informacija i kreiranje sadržaja na društvenim mrežama, vredni su više od 60.000 evra.

U jednoj od firmi Wireless Media grupe Igora Žeželja - Firefly Production - opet se beleži promena u vlasništvu, iako sve, za sada, ostaje u okviru matične kuće. Da li će sledeće biti ulazak Telekoma Srbija u vlasništvo ove produkcijske kompanije uz, kako se nezvanično spekuliše - preuzimanje dnevnog lista Kurir, čiji izdavač Mondo je takođe firma iz iste grupe?
Firma Adria Media Magazine, čiji je krajni vlasnik Igor Žeželj, pripojena je njegovoj firmi Mondo INC, koja je izdavač dnevnog lista Kurir i vlasnik istoimene televizije. Istovremeno je i obrisana iz Agencije za privredne registre. Zanimljivo je da se sve to dešava u trenutku kada se spekuliše da je Telekom na korak od preuzimanja Monda, odnosno lista i televizije “Kurir” i još nekih portala, navodi nova.rs.

Nakon što je Nova.rs objavila tekst o tome da Telekom ima pravo, i da se nalazi na samo korak do kupovine "Kurira", odnosno njegovog izdavača "Mondo Inc", odgovore tom portalu poslala je kompanija "Wirelss Media Group", koja je krajnji vlasnik ovog medija - ali oni tvrde da ne znaju koji su planovi državnog Telekoma.
Očigledno je da mladi ljudi vide da nije više potrebno biti školovan da bi bio novinar u centru pažnje, izjavio je FoNetu profesor Fakulteta političkih nauka (FPN) u penziji Rade Veljanovski, objašnjvajući da studenti više ne doživljavaju novinarstvo na način na koji su ga nekad doživljavali.

Više od 10 firmi, pretežno medija, nalazi se u vlasništvu Radoice Milosavljevića, poznatog donatora Srpske napredne stranke iz Kruševca. Istraživanje Nova.rs pokazuje da se na njegovo ime, vodi barem 11 medija, a u prošlosti ih je imao još tri. U biznis Milosavljevića ušao je i njegov sin Vladimir, koji ima udeo u dve kompanije.
Zbog tropskih vrućina, prodavci “Liceulice” ne uspevaju da prodajom tog magazina dovoljno zarade. Pomoć bi mogli da im pruže vlasnici kafića koji bi im dopustili da u njihovim objektima gostima ponude magazin i oni koji se na njega pretplate.

Televizije u Srbiji ove godine prvi put su dobile fakture Glumačke organizacije Srbije (GOS) za plaćanje naknade za emitovanje audio-vizuelnih dela – filmova, serija i reklama. O novom nametu, emiteri kažu, nisu ranije obavešteni, niti su učestvovali u pregovorima o tarifama. Smatraju da su naknade visoke i da predstavljaju još jedan teret već finansijski osiromašenim medijima.
Novinarka subotičkog portala Magločistač Natalija Jakovljević kazala je danas da je finansijska neizvesnost “najveći balast” za nezavisno novinarstvo.
Državno oglašavanje samo po sebi nije nužno problematično, ali postaje rizik za medijski pluralizam i slobodu medija ukoliko nije jasno definirano i kada je prakticirano bez jasnih kriterija i transparentnosti procesa. Štoviše, zahtjeva posebnu regulaciju i mehanizme javnog nazora budući da je nerijetko jedan od ključnih izvora prihoda za medije, pogotovo na ekonomski slabijim tržištima i u trenutku kada se tradicionalni poslovni model medija urušavaju pod dominacijom digitalnih platformi.