19. maja 2017.

Prodaja lista Alo pod velom tajne

Saša Blagojević, direktor i suvlasnik marketinške agencije Trilenium, osnovao je firmu "Dnevne novine Alo", na istoj adresi i sa istom delatnošću na kojoj se već nalazi list Alo

Alo_1000Na sajtu Agencije za privredne registre (APR), Blagojević je kao vlasnik novina upisan 27. marta ove godine, sa osnivačkim kapitalom od 18,6 miliona dinara. Postojeći list Alo i dalje je u vlasništvu kompanije Ringier Axel Springer, a među zaposlenima se uveliko priča da Ringijer planira njegovu prodaju.

Blagojević nije poznat široj javnosti, niti se ikada bavio medijima, mada se spekuliše da je blizak vrhu vlasti. Pokušali smo od njega da dobijemo odgovor na pitanje koji su bili njegovi motivi da uplovi u medijske vode, ali nije odgovarao na naše pozive. Ekonomski stručnjaci sa kojima smo razgovarali smatraju da Blagojević namerava da kupi Alo, ali im je neobičan način na to koji to radi, registrujući novu firmu pored već postojeće izdavačke kuće. U APR-u kažu da, sa zakonske strane, tu nema ničeg spornog.

– Po Zakonu o javnom informisanju i medijima, ne postoje ograničenja vezana za naziv medija, kao što je to slučaj sa Zakonom o privrednim društvima – poručili su nam iz APR-a, odgovarajući na pitanje kako je moguće da Saša Blagojević registruje „Dnevne novine Alo“, kada novine sa takvim nazivom već postoje.

Povezane priče

Ni u kompaniji Ringier Axel Springer nismo dobili odgovor na pitanje da li se planira prodaja lista Alo.
„Politika kuće je da takve stvari ne komentarišemo“, rekli su nam u Ringijeru Srbija, a isti odgovor smo dobili i u sedištu kompanije, u Švajcarskoj.

– Hvala na razumevanju, ali ne komentarišemo glasine i spekulacije u vezi sa prodajom i tržištem – rekla je za Danas direktorka komunikacija u Ringier Axel Springer, Aleksandra Delvenakiotis.

Zanimljivo je i da zaposleni u listu Alo ne znaju ništa o budućem vlasniku, mada se o prodaji lista uveliko priča. Poslednjih meseci iz ove medijske kuće otpušteno je više desetina zaposlenih, iako je Alo poslovao sa profitom, izdržavajući se uglavnom od sopstvenog tiraža. Zbog svakodnevnog straha od otkaza mnogi novinari su i sami napustili list.

– Alo je uvek bio list sa malo reklama, koji se finansira sopstvenim tiražom. U tom smislu pogodan je za prodaju, budući da izdržava sam sebe, kaže za Danas izvor blizak listu Alo. Međutim, prema nezvaničnim informacijama, Blagojević nije kupio Alo iz finansijskih razloga, već je to učinio za potrebe svog prijatelja iz vrha vlasti, što donekle potvrđuje i zid ćutanja svih koji se pripremaju za ovu finansijsku transakciju.

U vlasništvu Ringier Axel Springera se nalaze izdanja „Blic“, „Alo“, „Blic žena“, „Blic Puls“, NIN i „Auto Bild“.

– Priča o Alou je priča o netransparentnosti vlasništva medija u Srbiji. Mi još nemamo odgovor na pitanje ko je vlasnik Večernjih novosti, ko je vlasnik Politike, Dnevnika… Te stvari moraju da se promene, ocenjuje za Danas Nedim Sejdinović, predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine. On dodaje da u Srbiji jedino predstavnici vlasti imaju novca da kupuju medije od kompanije kao što je Ringijer.

– Kupac će svakako biti neko iz krugova predstavnika vlasti. Osoba koja se u APR-u pojavljuje kao vlasnik je čovek koji pozajmljuje svoje ime. Po budućoj uređivačkoj politici lista videćemo iz kog klana vlasti je kupac, zaključuje Sejdinović.

Profesor na Fakultetu političkih nauka Rade Veljanovski ocenjuje kao skandaloznu odluku APR-a da registruje firmu istog naziva, adrese i delatnosti, sa postojećom.

– To ne bi smelo da se događa, iako je neko iskoristio rupu u zakonu. U ovakvim situacijama se ne možemo striktno držati zakona, jer je situacija apsurdna. Poseban problem je to što se ljudi koji kupuju i prodaju novine kriju, i neće to da rade transparentno. Oni to čine jer ne žele da otkriju svoju bliskost sa određenim političkim krugovima i krugovima iz vlasti – kaže Veljanovski. Naš sagovornik dodaje da svako može da bude vlasnik medija, ali da činjenica da neko to pokušava da sakrije, pokazuje da u pozadini kupovine postoji skriveni interes.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to friend