01. feb 2020.

Zvanični rejting gledanosti N1 – premijerka i Telekom obmanjuju javnost

United grupa prekinula je pregovore sa Telekomom Srbija, nakon ocene državnog operatora da je ponuda o distribuciji kanala N1 po ceni od 0.4 evra po korisniku - reketaška. Kako su naveli, na takvim osnovama ne može se postići fer dogovor.

Nakon nedelju dana, Telekom je pristao da emituje program N1. Doduše, pod uslovom koji nikad nije ponuđen nijednoj kablovskoj televiziji. „Emitovaćemo ga za sve korisnike Telekoma i Supernove ukoliko nam vlasnici N1 daju dozvolu da ga emitujemo besplatno, i to sve dok budu trajali pregovori“, rekao je na konferenciji za medije Predrag Ćulibrk, generalni direktor Telekoma.

Jasno je da Telekom ne želi da prihvati ponudu u vezi sa distribucijom N1, ocenjuje United grupa. Cena od 40 evrocenti po korisniku je, kažu, tržišna, i znatno niža u odnosu na druge televizije, zbog čega pozivaju rukovodstvo Telekoma da javnosti na uvid pokaže sve ugovore sa ostalim komercijalnim stanicama.

„Kao državna kompanija, Telekom je u obavezi da građanima pokaže i javno objavi sve ugovore u kojima bi se jasno videlo koliko desetina miliona evra plaćaju kanalima po ukusu vlasti, koje emituju ili imaju ugovorenu saradnju: kompanijama Kopernikus i Pink, a takođe i televizijama koje su u pripremi, u vlasništvu Željka Joksimovića i Manje Grčić, kao i za Kurir TV u vlasništvu Igora Žeželja“, navodi se u saopštenju UG.

U United grupi smatraju da je potez Telekoma praktično već nagovestila predsednica Vlade Ana Brnabić, predlogom da se N1 emituje, kako je rekla, do izbora.

„Ne radi se ovde uopšte o N1, nego o Sportklubu. Sportklub je taj koji donosi novac. Ne možete vi da kažete – evo vam samo jedan kanal, koji je 38. po gledanosti, vi ga uzmite, ali sve ostale naše kanale mi nećemo da vam damo. Pa, kako je to fer“, upitala je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić.

Predsednicu Vlade, međutim, demantuje istraživanje ugledne agencije Nilsen za 2019. godinu, na čija istraživanja se poziva i sam Telekom. To istraživanje pokazuje da N1 nije na 38. već na osmom mestu po gledanosti na teritoriji cele Srbije, a da je u svim kablovskim sistemima drugi, ne računajući stanice sa nacionalnom frekvencijom. N1 je gledaniji i od sportskih kanala iz ponude United medie i Telekoma.

Zbog svega navedenog, profesor Fakulteta političkih nauka Zoran Stojiljković ocenjuje potez Telekoma političkim trikom.

„Jedini izlaz iz toga, kojim dobijaju građani i građanke, je da isti uslovu važe za sve – pa neka i ostali ponude programe besplatno ili u nekom roku dok traje ova kakva-takva izborna kampanja“, kaže Zoran Stojiljković, profesor Fakulteta političkih nauka.

Sve ovo znači da u izbornoj godini, N1 neće biti u prilici da vidi oko 900.000 domaćinstava odnosno više od 2,5 miliona ljudi koji televiziju gledaju preko državnih kablovskih sistema.


Video prilog N1

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend