31. mar 2015.

Manje zainteresovanih za medije

1. aprila ističe rok koji je agencija za privatizaciju dala lokalnim samoupravama i medijima u procesu privatizacije za podnošenje kompletne dokumentacije.

Foto: Thinkstock (Ilustracija)

Foto: Thinkstock (Ilustracija)

Prema poslednjim informacijama Agencija za privatizaciju primila je samo 7 ispravno donetih odluka, dok za 30 medija one nisu ni dostavljene, a za 17 nisu bile u propisanom obliku.

Izbeći likvidaciju i sprovesti privatizaciju osnovni su ciljevi 73 medija u Srbiji koji čekaju na novog vlasnika. Ipak, da bi njihovi ciljevi postali realnost i da bi proces privatizacije počeo, potrebno je da se do 1. aprila dostavi kompletna dokumentacija za pokretanje privatizacionog procesa.

„Mi očekujemo da će narednih dana sve lokalne samouprave dostaviti potrebnu dokumentaciju, u skladu sa zakonom o privatizaciji, na osnovu kojih će agencija za privatizaciju biti u mogućnosti da zakaže aukciju i od trenutka kada se zakaže aukcija potrebno je da prođe 21 dan i u roku od te 3 nedelje ćemo zapravo videti kakva je zainteresovanost za medije koji budu prvi u procesu aukcijske privatizacije“, kaže Saša Mirković, državni sekretar Ministarstva kulture.

Nino Brajović iz Udruženja novinara Srbije smatra da je danas interesovanje za privatizaciju medija u Srbiji mnogo manje nego ranije.

„Glavni problem privatizacije medija će biti da li će biti zainteresovanih za njihovu kupovinu, ja mislim da neće i u tome UNS vidi šansu da posle juna meseca kada isteknu rokovi za privatizaciju, ti mediji budu poklonjeni zaposlenima. Ne vidimo razlog, da neko ne prihvati poklon svog radnog mesta“, navodi Brajović.

Vukašin Obradović iz NUNS-a slaže se da je jedno od rešenja da se zaposlenima poklone akcije medija u kojima rade, međutim on takođe smatra da je ukoliko dođe do uspešne privatizaciju potrebno nastaviti sa nadgledanjem novih vlasnika i nakon zaključenja privatizacionog procesa.

„Tu je sada važna i uloga ministarstva, ali pre svega Agencije za privatizaciju, koja mora da prati kako će se ponašati budući vlasnici. FLER Dakle sada, ko bude kupio medijsku kuću, on mora 5 godina da ne menja delatnost, što daje neku garanciju zaposlenima“, smatra Obradović.

Krajnji rok za okončanje privatizacije je 1.jul 2015. godine, kada prestaje finansiranje medija iz budžeta lokalnih samouprava, što će dovestii do realne mogućnosti gašenja tih medija zbog nedostatka finansijskih sredstava za poslovanje.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend