04. nov 2015.

Od 74 medija samo 36 dobilo nove gazde

TV-635x300Nakon što je 31. oktobra istekao zakonski rok za privatizaciju 74 državna medija, osim za “Politiku” za koju je rok produžen do maja naredne godine zbog procene da je reč o preduzeću od strateškog značaja za Srbiju, nove vlasnike dobilo je ukupno njih 36

Šta će biti s preostalim neprivatizovanim medijima još niko ne ume da objasni. Neki od njih su već ugašeni, a za njih 14 Agencija za privatizaciju narednih dana treba da dostavi rešenja o neuspešnim prodajama. Tek nakon toga osnivači, a uglavnom je reč o opštinama, treba u roku od 30 dana da raspišu poziv za podelu besplatnih akcija zaposlenima.

Za 23 državna medija nije ni raspisan poziv za prodaju, a zaposlenima onih koji nemaju negativni kapital treba takođe da budu ponuđene akcije.

Pravo na akcije i u jednom i u drugom slučaju imaće samo zaposleni i bivši zaposleni koji do sada nisu pisali akcije, pa ni one takozvane “Dinkićeve”. Zbog toga se procenjuje i da je broj zaposlenih i bivših radnika u lokalnim medijima koji će ostvariti pravo na akcije veoma mali, jer je dobar deo već pisao, ako ništa drugo, a ono besplatne državne akcije u nadi da će dobiti obećanih 1.000 evra.

Među medijima koji nisu pronašli kupca, ni pored čak tri poziva za prodaju, jesu Novinska agencija Tanjug i Dnevnik AD iz Novog Sada. Istekom roka za privatizaciju medija prestao je da važi i Zakon o novinskoj agenciji “Tanjug”, kao i finnansiranje iz državnog buyeta, pa je neizvesna sudbina ovog državnog medija sa 188 zaposlenih. Niti u Ministarstvu kulture i informisanju niti u Agenciji za privtizaciju nema zvaničnog odgovora na pitanje šta će biti s Tanjugom. Naime, u Agenciji tvrde da čekaju dalje instrukcije od Minstarstva kulture i informisanja, a u Ministarstvu kulture da Agencija treba da počne da neprivatizovanim medijima dostavlja odluke o obustavi postupka privatizacije metodom prodaje kapitala i nastavkom privatizacije metodom besplatne podele akcija.

Ni u Dnevnik AD ne znaju da li im sledi besplatna podela akcija ili stečaj pa i oni, kako je za naš list izjavio generalni direktor Svetozar Karanović, čekaju dalje instrukcije Agencije za privatizaciju.

Juče je Udruženje novinara Srbije apelovalo na Vladu Srbije i Ministarstvo kulture i informisanja da ne prepuste gašenju nacionalnu novinsku agenciju “koja je prepoznatljiv brend Srbije i bivše Jugoslavije u svetu”.

– Najmanje što mogu i treba da urade jeste da omoguće ista prava zaposlenima u Tanjug u kao novinarima i medijskim radnicima drugih medija u privatizaciji i omoguće im da pod ravnopravnim uslovima uđu u tržišnu utakmicu sa drugim agencijama – navodi se u saopštenju UNS-a.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend