17. dec 2014.

Tasovac: Razumeti medijsku džunglu

usaidMladi ljudi koji su prošli obuku u okviru Kampanje za medijsku pismenost otvoriće novu, svetliju stranicu novinarstva u Srbiji – rekao je ministar za kulturu i informisanje Ivan Tasovac na jučerašnjem završnom skupu projekta Kampanja za medijsku pismenost, u organizaciji Medijske koalicije i USAID-a.

Prema rečima Tasovca, mladi treba da nauče da što bolje razumeju medijsku džunglu, isprepletanu profesionalizmom i neprofesionlizmom, novim tehnologijama, istraživačkim novinarstvom, ekonomskim interesima i politikom.

Na skupu su, pored ministra Tasovca, govorili i šefica misije USAID-a u Srbiji Aza El-Abd i predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Vukašin Obradović.

Aza El-Abd je izrazila zadovoljstvo što je projekat uspeo da omogući šire razumevanje medijske pismenosti u Srbiji i podseti na važnost kritičkog mišljenja.

Prema rečima Tasovca, mladi treba da nauče da što bolje razumeju medijsku džunglu, isprepletanu profesionalizmom i neprofesionlizmom, novim tehnologijama, istraživačkim novinarstvom, ekonomskim interesima i politikom.

Obradović je naglasio da je važno da je medijska pismenost i odgovorno novinarstvo stavljeno u fokus pažnje mladih ljudi, budućih lidera Srbije, i podsetio da borba za nezavisno novinarstvo nikad ne prestaje.
Posle uvodnih napomena, skup u Medija centru je nastavljen u neformalnoj atmosferi tokom koje su gosti dobili priliku da se upoznaju sa učesnicima projekata i saznaju više o njihovim iskustvima, aktivnostima i rezultatima projekta.

Desetak učenika srednjih škola iz Beograda i Subotice radilo je medijske priloge o događaju i značaju medijske pismenosti, koji će biti objavljeni u narednim danima na sajtu www.medijskapismenost.net. Pažnju učenika novinara najviše je privukao ministar Tasovac koji je ostao tokom celog dođaja kako bi odgovarao na njihova pitanja. Posle toga, u opuštenoj atmosferi, ministar je razgovarao sa đacima o njihovom radu i stavovima o medijima, nezavisnom i odgovornom novinarstvu i značaju kritičkog pristupa medijskim sadržajima. Tasovac je pozvao najmlađe učesnike projekta, srednjoškolce, da ga posete u Ministarstvu, kako bi imali više vremena da razgovaraju o temama koje ih interesuju.

Projekat Kampanja za medijsku pismenost je bio usmeren na jačanje demokratizacije društva i nezavisnog i odgovornog novinarstva u Srbiji kroz javne debate, multimedijalne aktivnosti i razvoj veština medijske pismenosti u radu sa učenicima, profesorima i novinarima.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend