23. dec 2025.

Zašto o medijima United Medije govori Telekom, a ne naši vlasnici? Urednici traže hitne odgovore u otvorenom pismu

Tokom gostovanja na Euronews Srbija, kanalu koji posluje u sistemu Telekoma Srbija, izvršni direktor te državne kompanije, gospodin Vladimir Lučić, izneo je niz neistinitih tvrdnji i politički obojenih optužbi na račun United Group, United Media i naših zaposlenih.

Gospodin Lučić je optužio naše novinare da vode kampanje protiv njega i Telekoma Srbija, da se bave nezakonitim aktivnostima, kao i da su fabrikovali audio-snimak koji je objavio OCCRP, iako je United Group javno potvrdila njegovu autentičnost.

Još je zabrinjavajuće to što je gospodin Vladimir Lučić otvoreno zadirao u unutrašnje poslove privatne kompanije. Komentarisao je kadrovska rešenja, unutrašnju organizaciju i, što je najproblematičnije, buduću uređivačku politiku medija United Media. Najavio je i pokretanje “međunarodne kampanje” kojom bi medije United Media prikazao kao instrumente “ruske propagande”, dok bi medije Telekoma Srbija predstavio kao “prozapadne”, što je politički motivisana tvrdnja i nema dodirnih tačaka sa realnošću srpskog medijskog tržišta.

Ove izjave nameću ključna i hitna pitanja:

1. Na osnovu čega izvršni direktor Telekoma Srbija, državnog konkurenta i bliski politički saradnik predsednika Srbije, poseduje informacije o budućim kadrovskim rešenjima i internim odlukama u United Media ?

2. Kako je moguće da direktan konkurent javno govori o unutrašnjim poslovima United Group, dok menadžment UG ostaje potpuno nem?

3. Da li ovaj nastup potvrđuje da i dalje postoji saradnja Telekoma Srbija i United Group iza kulisa, uprkos šteti koju takva saradnja nanosi nezavisnim medijima u Srbiji?

4. Zašto menadžment United Group-a uporno ignoriše legitimna pitanja urednika i novinara medija čiji su vlasnici, dok se informacije očigledno dostavljaju državnoj konkurentskoj kompaniji?

5. Ukoliko Telekom Srbija nije faktički preuzeo operativni uticaj ili donošenje odluka u United Group-u, kako je moguće da direktor državnog konkurenta jedini javno govori o stvarima koje su isključiva odgovornost BC Partners-a, britanskog investicionog fonda i formalnog vlasnika United Group-a?

Podsećamo da je Telekom Srbija godinama vodio sistematsku kampanju sa ciljem urušavanja i gašenja medija United Media-e. United Media je objavila interni strateški dokument Telekoma u kojem je njihov eksplicitni cilj glasio: “ugasiti sve kanale United Media.”

U tom kontekstu, poslednje izjave gospodina Lučića nisu izolovan incident, već nastavak dugoročne, državom podržane operacije usmerene ka destabilizaciji nezavisnog novinarstva u Srbiji.

U trenutku kada su urednici i news direktori u četiri zemlje predložili jedino održivo rešenje za zaštitu nezavisnosti – menadžerski otkup, o toj internoj inicijativi javno govori konkurentska državna kompanija, dok zvanični vlasnici ostaju nemi. Ovo je bez presedana i duboko zabrinjavajuće.

Ako je United Group zaista posvećen zaštiti profesionalnog i nezavisnog novinarstva, očekujemo:

– hitan, jasan i nedvosmislen javni odgovor na ove napade,

– objašnjenje zbog čega direktan konkurent izgleda govori u ime United Group,

– i odgovore na ključna pitanja koja urednički timovi postavljaju već mesecima o budućnosti naših medija.

Ćutanje vlasnika u ovakvom kontekstu nije neutralno. Ono stvara nesigurnost, produbljuje opravdanu sumnju i ohrabruje one koji otvoreno rade na gašenju nezavisnih medija u Srbiji.

Naši novinari, naša publika, i javnost u svim zemljama u kojima poslujemo zaslužuju jasne odgovore. Sada više nego ikada.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend