Prošle nedelje Gugl je rekao da planira da globalnim izdavačima u naredne tri godine plati milijardu dolara za njihove vesti, počev od nemačkih i brazilskih medijskih grupa pod novim proizvodom nazvanim Njuz šoukejs (News Showcase).
Dogovor sa francuskim izdavačima postigao bi se uoči presude francuskog apelacionog suda o takozvanom „susedskom pravu“ (neighbouring right), koji omogućava izdavačima da od digitalnih platformi zahtevaju naknadu za prikazivanje isečaka vesti.
„Alliance de la Presse d’Information Generale (APIG) i Gugl već godinu dana zajedno rade na plaćanju (tog) prava, prema francuskom zakonu. Ove diskusije su se pozitivno razvile poslednjih nedelja“, navode u Guglu.
Kompanija je rekla da će sporazum uključivati prihvatanje susednog prava, kao i učešće francuskih medija u novom Njuz šoukejsu.
„Poslednjih nekoliko nedelja omogućilo nam je da razjasnimo mnoge tačke i potvrdimo da Gugl prihvata princip naknade za naše vesti“, rekao je Pjer Luet, izvršni direktor Groupe Les Echos, koji pregovara za APIG.
Francuski izdavači su među najžešćim Guglovim kritičarima.
U aprilu je francusko telo za zaštitu konkurencije naložilo kompaniji da plaća naknadu francuskim izdavačkim kućama i novinskim agencijama, za sadržaj koji plasira i preko pretraživača.
Žene koje su progovorile o seksualnom zlostavljanju: Kakve posledice ostavljaju senzacionalističko izveštavanje i javni sudski postupak?
Izveštavanje o Srebrenici jula '95: Nevladini mediji nisu znali da li da veruju, režimski slavili zločince
Deset istraživačkih priča koje svaki građanin Srbije treba da pročita
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.