Ministarstvo je u odgovoru UNS-u navelo da je Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja propisano da se osobi koja pošalje zahtev mogu dostaviti informacije koje sadrže podatke o ličnosti ukoliko je lice na to pristalo.
Važno je, kako Ministarstvo u odgovoru navodi, da se pravo javnosti da zna i pravo na zaštitu podataka o ličnosti ostvare zajedno, u meri propisanoj Zakonom.
Obraćajući se Povereniku UNS je obrazložio da je Ministarstvo previdelo stav 2 člana 14 Zakona, prema kome organ vlasti može dostaviti informacije koje sadrže podatke o ličnosti ukoliko se radi o osobi, pojavi ili događaju od interesa za javnost.
UNS je tražeći dokumentaciju pošao od stava da stručna i zainteresovana javnost imaju interes da znaju ko čini komisije koje odlučuju o dodeli novca za medijske projekte, ali i kome nije pružena šansa da postane član komisije.
Ovom informacijom bi, naveo je UNS, javnosti bio pružen potpuni uvid u odlučivanje o tome ko će biti imenovan za člana komisije.
U članu 20. Pravilnika o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja piše da se za člana komisije imenuje „lice koje je nezavisni stručnjak za medije ili medijski radnik“.
UNS je u žalbi izneo da profesionalne biografije nezavisnih medijskih stručnjaka, odnosno medijskih radnika, ne mogu biti zaštićeni podaci o ličnosti. Da su odabrani za članove komisija, naveo je UNS, te biografije bi bile objavljene u rešenjima koje potpisuje ministar. Na to su sigurno računali kandidati, obrazložio je UNS, samom prijavom na konkurse Ministarstva.
Dezintegracija javnosti preko TV dnevnika: Gledaoci žive u različitim simboličkim realnostima
Kako u najezdi laži i gubitka poverenja u medije osnažiti informisanje u interesu građana i svest o značaju pouzdane vesti
Grozev: Vrednost FSB izveštaja o zvučnom oružju je nula, duboko je uvredljiv za svakog ko kritički razmišlja
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.