27. jun 2020.

BIRODI: Na televizijama najzastupljenija Vlada Srbije, Vučić na Pinku

Tokom predizborne kampanje i potom vanrednog stanja, mediji su, od faze promovisanja aktera prešli u fazu pukog prenošenja informacija, i to je u skoro 95 odsto slučajeva, rezultat je istraživanja koje je proveo Biro za društvena istraživanja (BIRODI).

Glavni istraživač BIRODI Zoran Gavrilović rekao je da je istraživanje izveštavanja pet televizija sa nacionalnom frekvencijom i kablovske N1, rađeno od kraja marta do polovine aprila, pokazalo da je na delu „industrija populizma, narativ moći naspram vladavine prava“.

U izveštavanjima posmatranih televizija je, gledajući po vremenu zastupljenosti, na prvom mestu Vlada Srbije i aktivnosti ministara, sa 20.000 sekundi, na drugom Krizni štab za borbu protiv korona virusa, na trećem predsednik, a na četvrtom premijerka.

BIRODI: Na televizijama najzastupljenija Vlada Srbije, Vučić na Pinku 2
Izvor: BIRODI

Pojedinačno gledajući, dominantni akter je Aleksandar Vučić, sa 18 sati i 15 minuta zastupljenosti, a najviše na televiziji Pink, skoro 40 odsto vremena. Vlasnik te televizije Željko Mitrović je na Pinku bio zastupljen tri sata i 35 minuta, tako da je i on bio „važan akter“. Na televizijama sa nacionalnom frekvencijom (RTS, Pink, Hepi, Prva i B92) opozicioni političari su 100 odsto bili zastupljeni u negativnom kontekstu, naveo je Gavrilović.

BIRODI: Na televizijama najzastupljenija Vlada Srbije, Vučić na Pinku 3
Izvor: BIRODI

On je objasnio da su postojala dva modela izveštavanja o opoziciji, pogotovo onoj koja je pozivala na bojkot – četiri televizije sa nacionalnom frekvencijom su ih ignorisale, a na Pinku su bili predstavljeni isključivo negativno.

Istraživač BIRODI Dražen Pavlica je konstatovao da su mediji sa nacionalnom frekvencijom služili da građanima sugerišu, i to čak naredbodavno, kako da se ponašaju u vreme epidemije, a da su na Pinku i televiziji Prva centralni dnevnici „poprimali monstruozne oblike“, trajali i više od dva sata. U tim medijima smo imali dva vrhunska autoriteta – Krizni štab kao medicinski i nosioci vlasti kao politički autoritet. I taj autoritet je bio svemoćan. Jedino je N1 otvorila svoj ekran i za medicinske stručnjake drugačije provinijencije, naglasio je Pavlica.

Istraživač BIRODI Radule Perović je, komentarišući posmatranje predizborne kampanje od 8. do 18. juna, ukazao da su pet televizija s nacionalnom frekvencijom i N1 u centralnim informativnim emisijama imale 1.133 priloga o Vučiću, Vladi i predstavnicima 21 izborne liste. Najviše vremena je imao Vučić – četiri sata, 12 minuta i 28 sekundi (32,3 odsto vremena), onda Vlada sa dva sata, 23 minuta i 55 sekundi (18,4 odsto), ukupno 52,3 odsto, dok su svi ostali, uključujući i Republičku izbornu komisiju i druge, dobili 47,7 odsto vremena.

Vučić je najviše bio zastupljen na dnevnicima Pinka – sat i 58 minuta, a najmanje na RTS – 15 minuta. U centralnoj informativnoj emisiji Prve televizije Vučić je u tih 10 dana bio 24 minuta, a na televiziji B92, čiji dnevnik najkraće traje – čak 46 minuta, rekao je Perović. Vučić je najviše pozitivno prikazivan na dnevnicima svih televizija osim N1, gde je bio u neutralnom ili negativnom kontekstu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend