21. jan 2022.

BIRODI ukazuje na manjkavost metodologije REM-a

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) upozorio je danas da će metodologijom za praćenje medijske kampanje na predstojećim izborima koju je objavilo Regulatorno telo za elektronske medije (REM), svi mediji biti ocenjeni kao neutralni u izveštavanju.

Foto: Medija centar Beograd

BIRODI je ocenio da se metodologija odnosi samo na tonalitet izveštavanja novinara, dok će van posmatranja REM-a ostati delovi priloga u kojima javni funkcioneri i političari pričaju pozitivno ili neutralno o sebi ili drugima.

U saopštenju BIRODI navodi da je tonalitet izveštavanja novinara najčešće neutralan jer se njihova uloga, kako je organizacija ocenila, najčešće svodi na „držanje mikrofona“.

„Jedinica monitoringa tonaliteta ne može da bude samo novinar, već svi akteri u prilogu za koji se meri vreme zastupljenosti“, dodaje u saopštenju BIRODI.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend