„Takva strategija je od presudnog značaja za srpski medijski pejsaž,“ rekao je Dezir, navodi se u današnjem saopštenju OEBS-a.
„Moja kancelarija i Misija OEBS u Srbiji poslednjih nekoliko godina pružili su značajnu pomoć u cilju obezbedivanja klime koja pogoduje slobodi medija u zemlji“, naveo je Dezir i dodao da je zadovoljan da vidi da je to urodilo plodom.
„Usvajanje medijske strategije, zahvaljujući zajedničkoj posvećenosti i sveobuhvatnom zalaganju svih zainteresovanih strana – Vlade Srbije, stručnih udruženja, organizacija civilnog društva – predstavlja veliki korak ka zdravijem medijskom okruženju ukorenom u slobodi medija, etici, profesionalizmu i pismenosti“, izjavio je Oricio.
Kako se navodi u saopštenju OEBS-a, strategija se, između ostalog, bavi nezavisnošću i finansijskom održivošću javnih medija, bezbednošću novinara, organizacionom i finansijskom nezavisnošću Regulatornog tela za elektronske medije (REM), pravom na slobodan pristup informacijama i medijskom pluralizmu, uključujući jezike nacionalnih manjina.
Ona, takođe, uključuje i pitanje državnog vlasništva u medijskoj kompaniji „Politika AD“, kao i u novinskoj agenciji Tanjug.
Potpuna primena ovog dokumenta biće presudna za njegov uspeh i održivost, rekli su Dezir i Oricio i dodali da su Kancelarija predstavnika OEBS za slobodu medija i Misija OEBS u Srbiji spremni da dalje podrže proces reforme medija.
Šta čeka medije u 2024: Ugovor sa đavolom ili otpor - pa šta bude?
Grozev: Vrednost FSB izveštaja o zvučnom oružju je nula, duboko je uvredljiv za svakog ko kritički razmišlja
Deset istraživačkih priča koje svaki građanin Srbije treba da pročita
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.