28. jan 2019.

Državne pare za lažnu istoriju

Nepoznata producentska kuća Esentis, kojoj je na konkursu za projektno sufinansiranje u oblasti javnog informisanja Ministarstvo kulture prošle godine dodelilo najveća novčana sredstva, ponovo je u centru pažnje.

Ovoga puta zbog sadržine filma „Srbija-100 godina nakon Soluna“ za koje je od ministarstva dobila čak 4,9 miliona dinara (41,5 hiljada evra), najveći iznos do tada.

Naime, u pomenutom filmu se navodi da je u koncentracionom logoru Jasenovac ubijeno 88.000 ljudi! Autori filma, inače nepotpisani u odjavnoj špici, ne pozivaju se na istorijski izvor, niti su neupućenom gledaocu stavili na znanje da je to brojka identifikovanih žrtava imenom i prezimenom, ali da je stvarni broj stradalih značajno veći, o čemu se može čitati u dokumentaciji koju poseduje Muzej genocida u Beogradu, uz navođenje brojne dokumentacije i svedočenja preživelih stravičnog logora smrti u Nezavisnoj državi Hrvatskoj.

– Nedopustivo je da javnim novcem u tolikom iznosu bude sufinansiran TV sadržaj u kome se bez hronologije, reda i logike iznose istorijski podaci među kojima se našla i frapantna tvrdnja „da je u Jasenovcu bilo više od 88.000 žrtava“?! Da li je slučajno što je ovaj broj gotovo identičan tvrdnjama hrvatskih zvaničnika koji sistematski rade na reviziji istorije i broja žrtava u Jasenovcu, jednom od najstrašnijih stratišta Drugog svetskog rata – pita Dušan Vojvodić, novinar i autor nagrađivanih dokumentaraca.

Sve one koji su u večernjim satima 19. januara na prvom programu TV Vojvodina imali priliku da odgledaju drugu epizodu spornog dokumentarca, nije zateklo samo ovo nonšalantno licitiranje brojem jasenovačkih žrtava, već i amaterska struktura i nejasna koncepcija filma u kojoj, kako primećuje Boško Savković, direktor producentske kuće Alternativa i autor brojnih dokumentaraca sa međunarodnim priznanjima, u trećem minutu drugog dela filma narator žali što zbog obaveza oko Kosova, predsednik Srbije Aleksandar Vučić nije mogao da ode u Veneciju 1. decembra i primi nagradu Zlatni lav za mir!

RTS ga skinuo sa programa

Film je trebalo da bude prikazan na Prvom programu Javnog servisa RTS i čak je i najavljen u programskoj šemi za 27. decembar, ali se onda volšebno odustalo od emitovanja. Udruženje novinara Srbije pokušalo je da od RTS dobije obrazloženje, ali im je samo rečeno da „pomenuti sadržaj nije, niti će biti emitovan, jer nisu ispoštovane interne procedure RTS“, bez preciziranja o kojim procedurama je reč.

Mornar ume da pliva

Posle početnog izbegavanja da potvrdi, Vladimir Đurić, poznatiji kao Đura Mornar, pevač i novinar, priznao je da je on direktor i vlasnik produkcije Essentis.

On je 5. septembra prošle godine 100 odsto vlasništva u ovoj firmi kupio od Tatjane Lukić. Samo dan pre zaključenja konkursa ministarstva o dodeli sredstava, Essentis se registrovao za proizvodnju medijskih sadržaja. Do tada su se bavili konsultantskim aktivnostima. Medijska udruženja i Cenzolovka upozorili su Ministarstvo kulture na elemente korupcije i lažne podatke koji su navedeni u konkursnom materijalu, između ostalog, skrenuli pažnju i na podatak da je Đurić u sukobu interesa jer je bio član jedne od komisija koja je odlučivala o dodeli sredstava medijima.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend